نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 20:20

تخصیص ۷۹۸ میلیارد ریال اعتبار در طرح ملی آبرسانی روستاهای نکا

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به صرف بیش از ۷۹۸ میلیارد ریال اعتبار در طرح ملی آبرسانی روستایی در شهرستان نکا طی سال‌های گذشته گفت: از این اعتبار، مبلغ ۳۶۷ میلیارد ریال برای اجرای فاز اول قرارداد محرومیت‌زدایی در این شهرستان هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بهزاد برارزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شهرستان نکا در طرح ملی آبرسانی روستایی ۱۲ پروژه شامل ۳ مجتمع و ۹ پروژه تک روستایی با برخورداری ۴۲ روستا تعریف شده بود، افزود: ۱۰ پروژه شامل ۳ مجتمع و ۷ پروژه تک روستایی پس از اتمام تعهدات از طرح ملی خارج شد.
وی با بیان اینکه از این پروژه‌ها در فاز اول محرومیت‌زدایی، ۲ پروژه به نام‌های مجتمع آبرسانی اریم -شیت و آبرسانی به روستای سورک تعریف شد، ادامه داد: احجام فیزیکی این پروژه‌ها شامل حفر یک حلقه چاه عمیق، احداث ۴ باب مخزن زمینی به حجم ۴۵۰ متر مکعب و ۵ واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای لوله‌گذاری ۱۲ کیلومتر خط انتقال و ۲۷ کیلومتر شبکه توزیع آب و تهیه، نصب و راه اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور می‌باشد که پس از اجرای آن‌ها، پیش‌بینی می‌شود حدود به ۱۲ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شوند.

مدیرعامل آبفا مازندران تصریح کرد: تاکنون عملیات احداث مخازن ذخیره به اتمام رسید و ۱۸ کیلومتر خط انتقال اجرا و یک واحد ایستگاه پمپاژ احداث شد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی مجتمع اریم - شیت را ۷۵ و آبرسانی روستای سورک را ۳۰ درصد دانست و خاطرنشان کرد: در فاز بعدی محرومیت‌زدایی نیز ۱۴ روستا از روستاهای شهرستان نکا، در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) لحاظ شده که پس از ابلاغ این قرارداد، عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581572

مهمترین اخبار ایران و جهان: