نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 12:25

افزایش 2 برابری مبادلات تجاری ترکمنستان و آمریکا در 10 ماه 2023

معاون نخست‌وزیر ترکمنستان گفت: گردش مالی این کشور و آمریکا در 10 ماه سال جاری میلادی نسبت به یک سال گذشته 2 برابر افزایش یافته و بیش از 65 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «باتیر آتدایف» معاون نخست‌وزیر ترکمنستان در همایش تجاری «آمریکا – ترکمنستان» در عشق آباد شرکت و سخنرانی کرد.

بنابر سخنان وی، تاکنون 180 پروژه با مشارکت شرکت‌های آمریکایی به ارزش کلی 3.3 میلیارد دلار در ترکمنستان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تجارت متقابل ترکمنستان و آمریکا که در یک سال گذشته میلادی 38.7 میلیون دلار را تشکیل داده که در 10 ماه سال جاری دو برابر افزایش یافته و به 65.12 میلیون دلار رسیده است.

به گفته آتدایف، بخش عمده کالاهایی صادرات ترکمنستان به آمریکا را محصولات مجتمع نفت و گاز و صنایع شیمایی تشکیل می‌دهند. ترکمنستان از آمریکا عمدتاً تجهیزات و ماشین آلات، محصولات فلزی، وسایل نقلیه و قطعات یدکی آنها و همچنین محصولات غذایی را وارد می‌کند.

بنابر سخنان وی، «عشق آباد» همزمان آینده بزرگی را در جذب سرمایه‌گذاری و فناوری‌های آمریکایی برای ایجاد صنایع علمی و نوآورانه در در ترکمنستان می‌بیند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595772

مهمترین اخبار ایران و جهان: