نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 15:48

کلمه بسیج مایه افتخار برای انسان در دنیا و آخرت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز یکشنبه به مناسبت هفته بسیج گفت:کلمه بسیج و عنوان بسیجی مایه‌ی افتخار برای انسان در دنیا و آخرت است که نظریه را نمی‌توان پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه امروز یکشنبه در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح و بسیجیان به مناسبت هفته بسیج، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: کلمه بسیج و عنوان بسیجی مایه‌ی افتخار برای انسان در دنیا و آخرت است که نظریه را نمی‌توان پیدا کرد.

وی خلق عنوان بسیج از سوی امام(ره) را یک قیام بزرگ علیه مبانی دو مکتب حاکم بر دنیا یعنی مکتب سرمایه‌داری و مکتب مادی‌گرایی در تاریخ نامید و افزود: عنوان بسیجی، یک عنوان جامعی است و تمام کمالاتی که انسان را به مقامات معنوی می‌رساند، در عنوان بسیجی جمع است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه پیروان تفکر بسیجی را طی کنندگان مسیر صراط مستقیم به سعادت دانست و عنوان کرد: مکاتب مادی انسان را تبدیل به موجودی در اختیار ابزار مادی و نظام سرمایه‌داری می‌کند، درحالی‌که مکاتب الهی برعکس، انسان را اصل و اشرف مخلوقات می‌داند و انسان را به کمال مطلق می‌رساند.

وی با عنوان این‌که کار مکاتب الحادی را تبدیل کردن انسان به ابزار مادیت و گسترش مادیت بوده، ادامه داد: امام (ره) با خلق عنوان بسیج، گذشته پرافتخار اولیا و انبیای الهی را به مؤمنین و مؤمنات زمان حال وصل کرد، زیرا این ارتباط براثر حاکمیت مکاتب مادی بر دنیا، قطع‌شده بود.

امام‌جمعه کرمانشاه بابیان این‌که مأموریت اصلی بسیج در عصر غیبت را تربیت نسل زمینه‌ساز ظهور است، تصریح کرد: بناست که قیام حضرت ولی‌عصر(عج) عالم‌گیر باشد و لذا امام (ره) می‌فرمایند پایگاه‌های بسیج را در سراسر عالم دایر خواهیم کرد تا نسل زمینه‌ساز ظهور شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری بسیج را شجره‌ای پرافتخار نامید و گفت: بسیج یک موضوع زمینی و عادی نیست، بلکه صددرصد الهی و آسمانی است که در طول تاریخ فقط اولیاء الهی این تفکر و این ذخیره را داشتند.

وی با اشاره به سخن تاریخی امام(ره) که فرمود «از خدا درخواست می‌کنم که من را با بسیجیان محشور کند»، بیان داشت: این سخن امام(ره) اوج اخلاقی در این تفکر را می‌رساند و هرکسی که خودش را در این مسیر قرار دهد عنوان بسیج به او اطلاق می‌شود زیرا خودش را در این شعاع نور قرار داده است.

وی در پایان گفت: کسی که عنوان بسیج را دارد، باید بیش از دیگران مراقب اخلاص و نیتش باشد، زیرا شیاطین دنبال کسانی می‌روند که در مسیر درست قرار دارند.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577672

مهمترین اخبار ایران و جهان: