نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 12:46

بایدن خواستار کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه پساجنگ شد

رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شد که پس از پایان جنگ غزه، تشکیلات خودگردان بر این منطقه حاکم شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین موضع گیری خود درباره جنگ غزه میان حماس و رژیم صهیونیستی، ضمن اشاره به راه حل دو دولتی، خواستار آن شد که در نهایت پس از پایان جنگ غزه و رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان بر نوار غزه و کرانه باختری حاکم شود.

به گزارش یک شبکه خبری، پیشنهاد بایدن در قالب مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد. این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی توانایی‌های تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره نوار غزه را زیر سوال برده و با دیده تردید به این پیشنهاد بایدن نگاه کرده است.

طبق این گزارش، بایدن در پیشنهاد مطرح شده‌اش بر نیاز فوری به دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز تاکید کرده و ضمن اشاره به تشابهات بین درگیری‌های روسیه و اوکراین و حماس و تل‌آویو، رویکرد دولتش در قبال هر دو بحران جنگی را تشریح کرده است.

وی مدعی شده که درخواستش برای کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر نوار غزه تضمینی برای برقراری امنیت طولانی مدت و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه‌ای آکنده از خشونت و بی ثباتی است.

با وجود آنکه شمار شهدای فلسطینی جنگ غزه تحت تاثیر حملات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده، بایدن در اظهارات پیشنهادی خود همچنان بر مخالفت‌هایش با برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده و گفته هر گونه اقدام برای برقراری آتش‌بس به حماس فرصت دوباره جهت حمله به اسرائیل را خواهد داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577428

مهمترین اخبار ایران و جهان: