نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 18:25

امیرعبداللهیان با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ژنو حضور دارد امروز با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و درباره وضعیت غزه و ضرورت توقف جنایات صهیونیست‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، حسین امیرعبداللهیان که در ژنو حضور دارد، امروز (چهارشنبه) ۲۴ آبان ماه با «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و درباره اوضاع جاری در غزه و نسل‌کشی مردم غزه توسط صهیونیست‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

 رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مرضیه افخم مدیرکل امور زنان و حقوق بشر و اسماعیل بقایی هامانه مشاور وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر امور خارجه چندی پیش هم به «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت و در این نامه‌ خواستار اقدامات لازم برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخگو کردن حاکمان این رژیم به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شد.

از سوی دیگر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز در سفری که به ژنو داشت، چهارشنبه دهم آبان ماه ضمن دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر از وی خواست برای توقف فوری کشتار مردم بیگناه فلسطین و جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر به غزه سفر کند.

پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در روز (سه‌شنبه) ۲۳ آبان ماه از این سفر خبر داد و اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در استمرار تلاش‌های دیپلماتیک در ارتباط با مسأله فلسطین به ویژه پیگیری موضوع ارسال کمک‌های انساندوستانه برای مردم مظلوم غزه در سطوح بین‌المللی و نیز دیدار و گفت‌وگو با برخی مسؤولان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، به ژنو سفر می‌کند.

امیرعبداللهیان از ایتدای عملیات طوفان الافصی و پس از آن جنابات صهیونیست‌ها در غزه در واکنش به این عملیات در راستای توقف این جنایات و رفع محاصره غزه رایزنی‌هایی را با برخی همتایان و مقامات تاثیرگذار داشت و در همین راستا نیز سفرهایی به منطقه داشت و به نیویورک هم رفت و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و سخنرانی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573428

مهمترین اخبار ایران و جهان: