نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 12:16

تأکید «پوتین» بر تشدید تلاش‌های مشترک اعضای همسود در مبارزه با تروریسم

رئیس جمهور روسیه ضمن حمایت از نگرانی‌های تاجیکستان در مورد تهدیدات ناشی از افغانستان، بر ضرورت تشدید تلاش‌های کشورهای مستقل مشترک المنافع برای مبارزه با تهدیدات تروریستی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای همسود از نگرانی‌ تاجیکستان در مورد تهدیدات ناشی از افغانستان حمایت کرد.

رئیس جمهور روسیه با بیان این مطلب بر لزوم تشدید تلاش‌های مشترک کشورهای مستقل مشترک‌المنافع برای مبارزه با تهدیدات تروریستی تاکید کرد.

وی با اشاره پیچیدگی وضعیت در افغانستان و لزوم مبارزه با تهدیدات مختلف، به ویژه بر اهمیت همکاری نیروهای امنیتی و سایر ساختارهای مربوطه جامعه همسود در جهت مبارزه با حمایت مالی تروریسم، پولشویی، جرائم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و فساد تاکید کرد.

پوتین اضافه کرد: این دقیقا همان چیزی است که موافقت‌نامه ایجاد مرکز بین‌المللی ارزیابی خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم و برنامه بین‌دولتی اقدامات مشترک برای مبارزه با جنایت برای سال‌های 2024 – 2028 که برای تصویب در این نشست ارائه شده‌اند، بر روی آن تمرکز می‌کند.

وی در سخنرانی خود همچنین نسبت به تلاش‌ها برای اعمال فشار بر همه شرکای روسیه ابراز نگرانی و تاکید کرد که چنین روش‌هایی ممکن است موفقیت محدودی داشته باشند. 

به گفته پوتین، مسکو به خوبی درک می‌کند که تلاش‌ها برای فشار آوردن و ترساندن نه تنها در مورد کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، بلکه در مورد همه شرکای روسیه صدق می‌کند. ما کاملا درک می‌کنیم که سران کشورهای آسیای مرکزی انسان‌هایی هستند که منافع ملی ملاک تصمیم‌گیری آنها است.

رئیس جمهور روسیه ضمن ابراز امیدواری از آنکه در آینده روابط بین کشورها بر پایه منافع ملی بنیاد خواهد شد،  خاطر نشان کرد فشارها، معمولا بی‌اثر است.

«سرگئی لبدف»، دبیرکل جامعه همسود اعلام کرد در سال 2025 میلادی ریاست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع بر عهده تاجیکستان خواهد بود.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538528

مهمترین اخبار ایران و جهان: