نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 21:25

پروژه بازسازی استخر شنای اردستان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان گفت: پروژه بازسازی استخر شنای اردستان تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیش از دو میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی آن هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، عباس روحانی، سرپرست اداره ورزش و جوانان اردستان ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هفته تربیت بدنی و ورزش با شعار «ورزش، تندرستی، ایران قوی» آغاز شده و برنامه‌های این هفته بر حول ورزش‌های همگانی قرار دارد و برنامه‌هایی نظیر ورزش زورخانه‌ای، اجرای زنگ ورزش در مدارس و استفاده شهروندان از اماکن ورزشی به صورت نیم‌بها در دستور کار است.

وی افزود: پروژه بازسازی استخر شنای اردستان تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیش از دو میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی آن هزینه شده و در حال حاضر برای ادامه بازسازی که برخی از کارهای جزئی استخر را شامل می‌شود دو میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

روحانی تصریح کرد: با توجه به بازدید مسؤولان شهرستان از استخر، نظر آنان بر این است که این پروژه با همین روند و با تخصیص اعتبار مربوطه پیش خواهد رفت و امید می‌رود استخر شنای اردستان در سال جاری بازگشایی شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: پروژه سالن زورخانه الغدیر شهرستان از جمله پروژه‌های خیر ساز در شهرستان است که در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و محوطه سازی این پروژه نیز توسط خیر انجام می‌شود که امید می‌رود در سال جاری شاهد افتتاح این سالن باشیم.

وی یادآور شد: از دیگر پروژه‌های خیرساز، سالن ورزشی آل‌یاسین است که در منطقه ظفرقند ساخته می‌شود؛ در ساخت این سالن بهره‌گیری از استانداردها فراتر رفته و پیش‌بینی نصب سکوی متحرک شده تا با این روش از تمام فضای سالن استفاده شود.

روحانی با اشاره به وجود ۳۹ هیأت ورزشی در شهرستان، بیان کرد: ضعف هیأت‌های ورزشی و کمبود اعتبار موجب شده که مسابقات ورزشی در شهرستان برگزار نشود و در حال حاضر متأسفانه ۱۰ هیأت ورزشی فعال هستند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اردستان با توجه به تعطیلی سالن کوثر، تصریح کرد: سالن ورزشی کوثر اردستان که اکثر فعالیت‌های ورزشی بانوان نیز در این سالن انجام می‌گیرد، با توجه به بازدید کارشناسان اداره کل متوجه ریزش دیوار آن شدیم بنابراین ضرورت دارد این سالن تا بازسازی، تعطیل بماند.

وی خاطرنشان کرد: ‌در اردستان نزدیک به ‌۹۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته وجود دارد که منظور از ورزشکاران سازمان یافته نیز ورزشکارانی هستند که بیمه ورزشی دارند و به دلیل کاهش اجرای مسابقات ورزشی در شهرستان، ورزشکاران لزومی برای بیمه شدن نمی‌بینند.

روحانی تاکید کرد: رشته‌های ورزشی حوزه بانوان در شهرستان اردستان شامل شنا، ژیمناستیک، تکواندو، کونگ‌فو، والیبال و بسکتبال بوده که کمبود نیروی متخصص و نبود فضای تخصصی ورزشی در حوزه ورزش بانوان از جمله مشکلات این حوزه است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اردستان یادآور شد: استعداد ورزشی بانوان اردستانی فوق العاده است و در حال حاضر بانوان تکواندو کار این شهرستان در حال آماده‌سازی برای حضور در یک سری مسابقات کشوری هستند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543872

مهمترین اخبار ایران و جهان: