نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 21:52

وزیر بهداشت: بهره‌برداری از ۱۶هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۱۴هزار جذب نیرو مربوط به پرستاران است گفت: در دولت سیزدهم ۱۶هزار تخت در کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از  کاشان، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به بازدید از مراکز درمانی منطقه کاشان اظهار کرد:  با جذب ۲۵هزار نیرو ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور موافقت شده و آزمون مربوطه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴هزار جذب نیرو مربوط به پرستاران است که امیدواریم مجوزهای بعدی را بگیریم گفت: در دولت سیزدهم ۱۶هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم در حوزه فناوری پیشرفت‌های خوبی داشتیم، همچنین ۱۱ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که به صورت مردمی است و چهار هزار محصول سلامت‌محور در دو سال گذشته تولید شده و ۴۰ درصد از نیاز ما در بخش تجهیزات نیز توسط داخل کشور تامین می‌شود.

عین اللهی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان است، گفت: با توجه به قدمت بالای این بیمارستان مشکلاتی گریبانگیر آن است و مقرر شد برای بخش تاسیسات آن کمک شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بزرگترین اشکال بیمارستان شهید بهشتی بخش اورژانس آن بوده و وضعیت مناسبی ندارد، خاطر نشان کرد: باید اورژانس استاندارد در این بیمارستان وجود داشته باشد و فضایی برای گسترش بخش اورژانس پیش‌بینی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه دارو خاطر نشان کرد: بنای ما آن است که در همه استان‌ها تولید دارو و تجهیزات افزایش پیدا کند در حالی که متاسفانه در برخی استان‌ها متناسب با دانش تولیدات حوزه سلامت صورت نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه، ۸۶۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد که در حوزه دانش‌بنیان می‌تواند ما را کمک کنند، تصریح کرد: اگر همه استان‌ها در دارو و تجهیزات ورود پیدا کنند، نه تنها وارد‌کننده نخواهیم بود حتی صادرکننده نیز می‌شویم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589872

مهمترین اخبار ایران و جهان: