نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 07:22

ترامپ: در محاکمه خودم «خوش خواهد گذاشت»‏

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیش‌بینی کرد که محاکمه او «محاکمه قرن» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، محاکمه خود در دادگاه را «محاکمه قرن» نامید و پیش بینی کرد در این محاکمه احتمالاً خوش خواهد گذاشت.

ترامپ در شبکه اجتماعی «تروت» نوشته است: «در دادگاه شهادت خواهم داد و خیلی هم به ما خوش خواهد گذشت. با این آدم‌هایی که می‌گویند انتخابات ریاست‌جمهوری با تقلب و دزدی برگزار نشده بود روبه‌رو می‌شویم.»

ترامپ با چند پرونده اتهامی در سیستم قضائی آمریکا روبروست، اما مهمترین پرونده او تلاش برای انحراف نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان شورش کنگره در ۶ ژانویه و هنگام تحویل قدرت به بایدن است. کنگره آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۰ از سوی حامیان ترامپ مورد یورش قرار گرفت. گفته شده این یورش به تحریک رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفت.

پرونده مهم دیگر ترامپ در دادگاه به نگهداری اسناد محرمانه کاخ سفید در ملک شخصی او مربوط می‌شود.پیش بینی شده با توجه این اتهام ترامپ به دلیل نگه داری بدون مجوز اسناد طبقه بندی شده امنیت ملی آمریکا در استراحتگاه خود در فلوریدا، او با محکومیت سنگین احتمالی مواجهه خواهد شد. هرچند ترامپ همه این اتهامات را رد کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است برای محکومیت او در دادگاه جنایی وی برنامه‌ریزی شده است و هفته گذشته اعلام کرد که نامه‌ای با این مضمون دریافت کرده که وی هدف تحقیقات هیئت تحقیقاتی درباره حمله به کنگره آمریکا در جریان انتخابات ۲۰۲۰ است.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که در جریان قرار گرفته که بناست که از سوی هیئت منصفه ای این پرونده، متهم به یک جنایت فدرال شود. ترامپ می‌گوید بنا به مضمون این نامه، احتمالاً او در این پرونده متهم خواهد شد.

«جک اسمیت» بازپرس ویژه این پرونده از اظهار نظر درباره اظهارات جدید ترامپ خودداری کرده است.

پیشتر نیز، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و از نامزدهای اصلی انتخابات سال آینده این کشور گفته بود که جامعه آمریکا به «جهنمی جهان سومی» تبدیل شده که با «منحرف‌های جنسی»، و «اراذل‌واوباش» اراده می‌شود. دونالد ترامپ که در «نشست اقدام نقطه‌عطف» در فلوریدا صحبت می‌کرد خطاب به جوانان حزب جمهوری‌خواه گفت: رؤیای آمرکایی در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن مُرد و از بین رفت. انتخابات (ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴) مشخص خواهد کرد که نسل شما یک کشور فاشیست را به ارث خواهد برد یا یک کشور آزاد.

وی با بیان اینکه «میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی به مرزهای ما هجوم آورده‌اند؛ این یک تهاجم است، همانند یک تهاجم نظامی.» افزود: کشور شما در حال تبدیل به یک جهنم جهان سومی است که با سانسورچیان، جنایت‌کاران منحرف و اراذل‌واباش اداره می‌شود. ما با مشکلات و گرفتاری‌های بزرگی روبرو هستیم. امروزه بزرگترین تهدید از خارج نیست؛ بزرگترین تهدید از جانب نیروهای بیمار، شوم، و شیطانی است که می‌خواهند کشور ما را از درون ویران کنند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پیش از این نیز با اشاره به وضعیت کنونی این کشور و افزایش قیمت بنزین، افزایش تورم و تشدید ناامنی‌های خیابانی و افزایش جرم و جنایت گفت آمریکا ملتی رو به افول و شکست‌خورده است.

ترامپ در انتقاد شدید از وضعیت کنونی آمریکا گفت: ما ملتی رو به افول هستیم، ما ملتی شکست‌خورده هستیم. تورم در بالاترین سطح خود در ۴۹ سال اخیر است، قیمت بنزین به بالاترین میزان خود در تاریخ کشور ما رسیده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش تیراندازی‌های کور و مرگبار در خیابان‌ها و شهرهای آمریکا افزود: افزایش میزان مرگ، خونریزی و رنج مردم غیرقابل‌تصور است. همه این‌ها یک دلیل دارد، نظم و قانون قاطعانه اجرا نمی‌شود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره سیاست خارجی و جایگاه این کشور در عرصه بین‌المللی گفت: آمریکا الان به یک ملت گدا تبدیل شده و به معنای واقعی کلمه زانو زده است.

اخیراً نشریه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا نتایج نظرسنجی اخیر «مؤسسه سیاست دانشگاه شیکاگو» را منتشر کرده که نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها، دولت این کشور را دولتی فاسد می‌دانند و تقریباً یک سوم از مردم می‌گویند احتمالاً در آینده‌ای نزدیک لازم است علیه دولت، دست به سلاح ببرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408028

مهمترین اخبار ایران و جهان: