نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 08:59

رتبه پانزدهم گلستان در ایجاد اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۳ هزار و ۸۴۲ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است که در ثبت اشتغال رتبه پانزدهم کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه مظفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ارائه آمار درست و صحیح به مردم، خواسته و دستور استاندار بوده و حتی نخستین فردی که موضوع صحت‌سنجی مشاغل ثبت شده در سامانه رصد را درخواست کرد، استاندار بود، بنابراین وظیفه داریم آمار درست به مردم ارائه دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سال گذشته سهمیه ابلاغی به استان ایجاد ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل بود که در پایان سال بیش از ۳۸ هزار شغل به ثبت رسید. با صحت‌سنجی که صورت گرفت ایجاد بیش از ۲۷ هزار شغل جدید تایید شد و این به معنای درست بودن حدود ۹۰ درصدی آمارهای اشتغال استان بود.

وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها از جمله یک بانک خصوصی همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات اشتغال ندارد، گفت: در مجموع بانک‌های استان همکاری خوب در زمینه پرداخت تسهیلات دارند اما در این بین دو تا سه بانک هم هستند که کوتاهی می‌کنند.

خواجه مظفری درباره تعداد شغل‌های ایجاد شده در سال جاری هم بیان کرد: از ابتدای امسال تا امروز ۳ هزار و ۸۴۲ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است که در ثبت اشتغال رتبه پانزدهم کشور را داریم.

وی درباره وضعیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان گفت: سال گذشته سهمیه استان ۹۹ میلیارد تومان بود که ۶۰ میلیارد تومان آن جذب شد. باقی‌مانده تسهیلات سال قبل از سوی بانک‌ها به امسال منتقل شد. در سالجاری سهمیه ابلاغی به استان ۱۲۰ میلیارد تومان بود که چندبرابر بیشتر از این تسهیلات، پرونده به بانک‌ها معرفی شده است و پیگیر پرداخت آن هستیم.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364928

مهمترین اخبار ایران و جهان: