نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 15:20

آمریکا از عراق تسلیحات نظامی به سوریه ارسال کرد

نیروهای آمریکا که اخیرا تحرکات خود را در سوریه تشدید کرده‌اند، از عراق به پایگاه‌های خود در شمال شرق سوریه تجهیزات و تسلیحات نظامی ارسال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ منابع محلی سوریه می‌گویند که ارتش آمریکا تحرکات خود را در شرق و شمال شرق سوریه افزایش داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)‌، بعدازظهر امروز (شنبه) به نقل از منابع محلی خبر داد که یک کاروان متشکل از ۳۰ کامیون بزرگ که خودروهای زرهی آن را اسکورت می‌کردند، با پرچم آمریکا و به همراه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) از خاک عراق وارد سوریه شدند.

طبق این گزارش، این کاروان بلافاصله پس از عبور از مرزهای سوریه وارد شهر شدادی (۶۰ کیلومتری جنوب شهر حسکه) شد و محموله خود را در پایگاه آمریکا در همین شهر تخلیه کرد و سپس از طریق گذرگاه غربی جاده الخرافی به شهر حسکه رفت.

منابع مذکور که اشاره‌ای نیز به هویت آن‌ها نشده به نقل از شاهدان عینی نزدیک به شبه‌نظامیان قسد خبر دادند که این کاروان تسلیحات نیمه‌سنگین و پیشرفته از جمله سلاح‌های ضدزره، سامانه‌های ارتباطی و پارازیت‌انداز جدید و همچنین مقادیر زیادی مهمات در شهر شدادی تخلیه کرده‌اند.

 روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» پیشتر گزارش داده بود آمریکا قصد استقرار ۲۵۰۰ نظامی در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در سوریه را دارد.

این روزنامه خبر داده بود که آمریکا ده‌ها محموله سلاح از جمله سامانه‌های راکتی «هیمارس» را در استان دیرالزور سوریه مستقر کرده و کاروانی متشکل از ۶۰ کامیون حامل سلاح و سوخت و تجهیزات لجستیکی و ۴۰ کامیون حامل سلاح‌های سنگین وارد پایگاه نظامی خود در استان حسکه کرده است.

این روزنامه ترکیه‌ای نوشته بود که تهدیدات روسیه و ایران بهانه و هدف اصلی آمریکا از اعزام نیروهای جدید، پشتیبانی بیشتر از شبه‌نظامیان کُرد است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1416228

مهمترین اخبار ایران و جهان: