نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 11:38

اشتغال ۱۳هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مستقر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته حمایت از صنایع خرد و کوچک و روز خبرنگار، اظهار کرد: تملک و احداث ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت ۱۴۰۰ هکتار در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل به غیر از شهرستان سرعین با اخذ سند ثبتی برای ۹۵درصد از اراضی در اختیار، انجام شد.

وی افزود: ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: ۹۰درصد واحدهای تولیدی مستقر جزو مشاغل خرد و کوچک به حساب می‌آیند که شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای حمایت از این واحدها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

علایی تاکید کرد: بهسازی و آسفالت ۷ خیابان شهرک صنعتی اردبیل ۲ با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد تومان و تکمیل و آماده‌سازی معابر ۶۰ هکتار از فاز سوم شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتبار بالغ بر ۷۰میلیارد تومان با هدف تأمین زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران در مرکز استان از جمله اقدامات این شرکت است.

وی با اشاره به تکمیل ساختمان فناوری و کسب‌وکار شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری عنوان کرد: این ساختمان در راستای مساعدت و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در خصوص اجرای پست برق ۶۳ کیلوولت عنوان کرد: این پست برق با ظرفیت ۴۰ مگاوات شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان با هدف تامین برق مورد نیاز سرمایه‌گذاران جدید با مشارکت سه جانبه شرکت‌های صنعتی اردبیل سازمان برنامه و بودجه کشور و شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرا شده است.

علایی گفت: تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتبار بالغ بر ۷۰میلیارد تومان با هدف تصفیه پساب خروجی واحدهای تولیدی ظرفیت تصفیه‌خانه این شهرک را به ۲هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش می‌دهد.

وی همچنین در خصوص سایر اقدامات شرکت شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: طراحی و اجرای شبکه برق ۲۰ کیلوولت و خط دو مداره فاز ۹۵ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتبار بالغ بر ۱۰میلیارد تومان با هدف تامین برق مورد نیاز سرمایه‌گذاران جدید، اجرای شبکه توزیع آب فاز ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل۲ با اعتبار بالغ بر ۷میلیارد تومان و تکمیل پروژه آب‌رسانی ناحیه صنعتی پارس آباد با اعتبار بالغ بر ۲۰میلیارد تومان از دیگر اقدامات این شهرک است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431972

مهمترین اخبار ایران و جهان: