نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 09:31

تغییرات اقلیمی منجر به خشکسالی در زراعت شده است

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پدیده تغییرات اقلیمی گفت: امسال با خشکسالی در زراعت برنج روبرو بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عنایتی کلیجی سه شنبه شب در جلسه شورای تحقیقات مازندران اظهار کرد: برای تأمین غذا در استان باید با جدیت بیشتری تلاش کنیم و نگاه و نگرش ما در کشاورزی باید تحقیقاتی باشد و این جلسات باید اولویت نخست ما باشد.

وی با اشاره به اینکه در سیاست کلان وزارت جهاد کشاورزی، شورای تحقیقات بالاترین مرجعی است که نیازمندی‌های بخش کشاورزی در این شورا احصاء می‌شود، افزود: دبیرخانه شورای تحقیقات باید طرح‌ها را بررسی کند و به جلسه شورای تحقیقات آورده تا تصمیم گیری مناسب انجام شود.

عنایتی خاطرنشان کرد: امروزه با پدیده تغییرات اقلیمی مواجه هستیم که یک پدیده آن خشکسالی برای بخش کشاورزی است و باید فعالیت‌های تحقیقاتی در این زمینه صورت گیرد تا پایداری و استمرار تولید حفظ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: تولید ما در استان در امتداد بازار است.

این مسئول با بیان اینکه منابع آبی یکی از تهدیداتی است که در آینده با آن مواجه هستیم که جزو چالش‌های جدی حوزه کشاورزی است، گفت: اثرات کمبود منابع آبی را در حوزه برنج مشاهده می‌کنیم و نمونه بارز خشکسالی را امسال در زراعت برنج شاهد بودیم.

وی بر ضرورت زنجیره ارزش تاکید کرد و افزود: باید محصولات کشاورزی را فرآوری کنیم تا تولید اقتصادی و بهره ور باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404472

مهمترین اخبار ایران و جهان: