نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 19:34

مجارستان: ناتو می‌داند بحران اوکراین راه‌حل نظامی ندارد

وزیر دفاع مجارستان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که دیدگاه کشورهای ناتو درباره جنگ اوکراین در حال تغییر بوده و کاملا آشکار است که بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریستوف سالای بوبرونیزکی» وزیر دفاع مجارستان روز یکشنبه گفت که دیدگاه کشورهای عضو ناتو درباره جنگ اوکراین به طور قابل توجهی در حال تغییر بوده و کاملا آشکار است که راه حل نظامی کارساز نیست.

وی که در مصاحبه با یک شبکه رادیویی این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «برخی از کشورهای ناتو و اغلب دبیر کل ناتو، نه به نمایندگی از ائتلاف بلکه به نمایندگی از برخی کشورهای عضو ناتو به لفاظی‌های تهاجمی خود ادامه می‌دهند».

وزیر دفاع مجارستان گفت: «ما بر عکس آنها، به شدت بر ضرورت آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای صلح تاکید داریم تا از این طرح به سرعت به صلح برسیم. اگر چه این موضع اقلیت است اما روحیه‌ها در این باره به صورت قابل توجهی در حال تغییر بوده و کاملا آشکار است که راه‌حل نظامی نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت».

بوبرونیزکی اضافه کرد که این کشور هرگز به اوکراین تسلیحات کشنده ارسال نخواهد کرد و با تشدید درگیری‌ها مخالف است. 

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان نیز روز شنبه هشدار داد به محضی که اوکراین به ناتو بپیوندد، جنگ جهانی جدیدی بوجود خواهد آمد.

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه با یک شبکه رادیویی مطرح می‌کرد، گفت: «بایدمانع از پیوستن اوکراین به ناتو شده و می‌بایست این طرح لغو شود».

اوربان اضافه کرد: «کشورهای غربی خواستار آن هستند که جنگ روسیه و اوکراین برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و در نتیجه دولت مجارستان باید آماده این واقعیت باشد که جنگ و تحریم‌ها به زودی پایان نخواهند یافت».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364328

مهمترین اخبار ایران و جهان: