نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:26

اموال وابستگان مدیر شرکت رضایت خودروی طراوت نوین شناسایی و توقیف می شود

دادستان تاکستان گفت: شناسایی و توقیف اموال وابستگان مدیر شرکت پیش فروش خودروی «رضایت خودروی طراوت نوین» که از طریق فعالیت های غیرقانونی این مجموعه به ثروت هنگفت رسیده اند، در دستور کار دستگاه قضائی گرفته است.

محمد صمدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار کرد: علیرغم مهلتی که به مدیر شرکت پیش فروش خودروی «رضایت خودروی طراوت نوین» داده شده بود، نامبرده از انجام تعهدات خود نسبت به سرمایه گذاران در مدت زمان تعیین شده کوتاهی داشت و بر این اساس به دلیل جلوگیری از فرار وی که بیم آن میرفت و تضیع حقوق مالباختگان، دستور دستگیری و بازداشت وی صادر شد.

این مسوول قضائی افزود: مدیر این شرکت طی ۶ ماه فقط ۵۰ میلیارد تومان پرداختی به سرمایه گذاران داشته و کوتاهی در پرداخت مطالبات مردم منجر به بازداشت او شد.

دادستان تاکستان یادآور شد: بارها در جلسات و نشست های فراوانی که در این مدت برگزار شد این مطلب را تذکر داده بودیم که دستگاه قضا  نسبت به حقوق مردم حساس است و در صورتی که هر کدام از شرکت های پیش فروش خودرو، تعهدات خود را انجام ندهد، با مدیر متخلف آن مجموعه قاطعانه برخورد می کنیم.

صمدی عنوان کرد: پس از بازداشت وی، شناسایی و توقیف اموال نامبرده با قید فوریت در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این راستا حدود ۳٠ الی ۴٠ نفر که از جانب مدیر شرکت رضایت خودروی طراوت نوین به ثروت هنگفتی رسیده بودند اموال آن ها هم توقیف و به مالباختگان پرداخت می شود.
 
دادستان تاکستان اضافه کرد: افرادی مانند باجناق مدیر این شرکت به واسطه نسبت و ارتباطی داشتند و از طریق فعالیت های غیرقانونی این مجموعه به مبالغ هنگفتی از ۵٠ میلیارد تومان تا بیش از ۵٠٠ میلیارد تومان رسیده اند. 

صمدی بیان کرد: بر این اساس شناسایی اموال مدیر شرکت رضایت خودروی طراوت نوین و افراد وابسته به وی در دستور کار گرفته تا بتوانیم دارایی آن ها را شناسایی و توقیف کنیم.

این مسوول قضایی خطاب به مالباختگان گفت: کسانی که مطالبات شان بالای ۲٠٠ میلیون تومان می باشد شکایت خود را جهت رسیدگی قانونی به دفاتر خدمات قضائی ارائه کنند.

صمدی در خصوص مطالبات کمتر از 200 میلیون تومان نیز اظهار کرد: تلاش می کنیم مطالبات افرادی که کمتر از 200 میلیون تومان از این شرکت طلب دارند را از محل شناسایی اموال قابل وصول پرداحت کنیم.

دادستان تاکستان در پایان گفت: تمام تلاش ما این است که مالباختگان هر چه زودتر به حق و حقوق خود برسند و در این کوتاهی نخواهیم داشت.
 
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401472

مهمترین اخبار ایران و جهان: