نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 08:43

فارس من| اتصال بیش از 20 روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات طی دو ماه آینده

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر اجرای 10 سایت اتصال به شبکه ملی اطلاعات در استان در دست اقدام بوده و بیش از 20 روستای استان طی دو ماه آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ مخاطبان فارس من با انتشار مطالبه‌ای از روستای عبدله اعلام کردند: این روستا از روستاهای خراسان جنوبی بوده که همراه چند روستای نزدیک به آن از جمله روستای علی آباد فرهنگ و پیرونج خط ثابت، همراه اول و ایرانسل از آنتن دهی بسیار ضعیف برخوردار بوده و دانش‌آموزان باید برای انجام تکالیف مدرسه خود به بلندترن نقطه روستا بروند که به همین سبب در سال گذشته یکی از دانش آموزان متأسفانه از بلندی به پایین افتاد و دچار شکستگی پا شد.

علی رغم پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های بسیار زیاد قول داده شد تا مرداد ماه سال گذشته این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شود ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

خبرنگار فارس از بیرجند در خصوص پیگیری این مشکل با مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی به گفت‌وگو پرداخت.

بهی اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای روستاهای عبدله، پیرنج و علی‌آباد فرهنگ اجرای یک سایت ایرانسلی از محل منابع ملی وزرات ارتباطات مصوبه اجرای گرفته‌ایم که امیداست در سال جاری اجرا شود.

وی ادامه داد: با اجرای این سایت این روستاها از حیث اتصال به تلفن همراه و پوشش اینترنتی و اتصال به شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی یادآور شد: در دو سال گذشه در شعاع 20 کیلومتری روستای عبدله، روستاهای ماهوک، نقنج، شیرگ جید، بیدسک، نگینان، ممند بالا و سرچاه تازیان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و با ظرفیت‌هایی که توسط در این روستاها و اعتبارات این روستاها ایجاد شده هم اکنون وضعیت لازم برای تغییر پهناد باند روستای عبدله هم تعریف شده که در برنامه سال جاری ما قرار دارد.

بهی افزود: اجرای سایت همراه اول برای روستاهای سهک و کوچی در همسایگی روستای عبدله در دستور کار بوده و از ظرفیت‌های خوبی است که تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از حیث اتصال به شبکه ملی اطلاعات با تکنولوژی روز دنیا و شتاب تغییرات بسیار زیادی که در این حوزه بوده مواجه هستیم بنابراین حوزه ارتباطی همواره با شتاب تغییرات روبرو بوده و همیشه در حال بروزرسانی است، یادآور شد: در مقطعی توسعه پوشش تلفن همراه را در روستاها داشتیم که با ایجاد سایت‌های نسل دو این اتفاق می.افتد و در حال حاضر بیش از 95 درصد روستاهای استان با بیش از 20 خانوار دارای پوشش تلفن همراه هستند و بعد موضوع اینترنت و اینترنت همراه به وجود آمد که مربوط به پنج سال اخیر بوده که با برنامه‌ریزی‌های خوبی که شده و به طور خاص در این دولت تاکید ویژه‌ای که برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات در روستاها صورت گرفته با شتاب بسیار خوبی این مهم در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان داشت: در چند سال آینده برنامه‌ریزی برای توسعه نسل پنج تلفن همراه باید در دستور کار باشد.

بهی بیان داشت: در حال حاضر اجرای 10 سایت اتصال به شبکه ملی اطلاعات در استان در دست اقدام بوده و بیش از 20 روستای استان ظرف دو ماه آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای روستاهای عبدله و پیرونچ بحث تأمین عقبه کار و پهنای باند مطرح بود که با اجرای سایت این ظرفیت ایجاد شده و امیداست مراحل عمرانی اجرای سایت جدید و نصب تجهیزات در برنامه سال جاری گنجانده هر چند تلاش بر این بوده که در چند ماه آینده این مهم اجرا شود.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433228

مهمترین اخبار ایران و جهان: