نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:09

سوت‌زنی| حقوق و مزایای بالای 100 میلیونی برای مدیران سیمان هرمزگان

طبق فیش‌های حقوقی مدیران شرکت سیمان هرمزگان، معاون‌های مالی و اجرایی این کارخانه دارای حقوق و مزایای بالای 100 میلیون تومان هستند، در حالی که سهامداران اصلی این شرکت اکثرا دولتی بوده و طبق قانون بودجه امسال سقف حقوق 55 میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرداخت حقوق نجومی به مدیران مجموعه‌هایی که وابستگی دولتی دارند موجب دلسردی سایر کارکنان دولت شده و اتلاف منابع کشور را در پی دارد که باید اینگونه تخلفات مورد نظارت بیشتر دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

طبق بند «ج» تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ سقف حقوق موسسات وابسته به دولت ۵۵ میلیون تومان درنظر گرفته شده است، اما براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، معاون مالی و معاون اجرایی کارخانه سیمان هرمزگان حقوق و مزایایی با مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای خود لحاظ کرده‌اند، درحالی که بابت این دریافتی‌ها باید به سهامداران دولتی خود جواب دهند.

سیمان هرمزگان خصوصی است؟!

برای کسب اطلاعات بیشتر با گزارشگر مربوطه ارتباط گرفتیم که وی ضمن اشاره به سهامداران شرکت سیمان هرمزگان اظهار کرد: کارخانه سیمان هرمزگان سال ۸۷ در قالب سهامی عام وارد بورس شده که بیش از ۸۰ درصد سهام این مجموعه در مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری امید است، به‌نحوی‌که حدود ۷۰ درصد سهام این گروه سرمایه‌گذاری نیز به صورت مستقیم زیرنظر بانک دولتی سپه است.

وی به سایر سهامداران سیمان هرمزگان اشاره کرد و افزود: گروه توسعه ملی مهر آیندگان وابسته به صندوق بازنشستگی صنعت نفت و شرکت‌های بانک دولتی مسکن از سهامداران دیگر کارخانه سیمان هرمزگان هستند که روی عملکرد این کارخانه از جمله مسائل مالی آن نظارت می‌کنند.

پاداش ۴۵ میلیونی معاون مالی در یک ماه!

این گزارشگر بر حقوق‌های متخلفانه مدیران سیمان هرمزگان تاکید کرد و گفت: مجموع حقوق و مزایا معاون مالی کارخانه مذکور در خرداد سال جاری بیش از ۱۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است که با توجه به جایگاه وی احتمال دریافت حقوق فراتر از حدود قانونی تقویت می‌شود، از جمله نکته قابل توجه در این فیش حقوقی پاداش ۴۵ میلیونی برای این معاون است.

وی فیش معاون اجرایی کارخانه را نشانه‌ای از حقوق‌های بالای مدیران کارخانه دانست و ادامه داد: حقوق ۱۰۶ میلیونی معاون اجرایی شرکت سیمان هرمزگان در کنار فیش معاون مالی این کارخانه نشان‌دهنده عدم رعایت ضوابط پرداخت حقوق و مزایا در چارچوب مجموعه‌های وابسته به دولت است.

با توجه به آنچه مطرح شد، کارخانه سیمان هرمزگان که به‌دلیل سهامدارانش دارای وابستگی دولتی است، بدون توجه به ضوابط حقوق و مزایا اقدام به پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون به معاون‌های خود کرده است که نظارت سهامداران و دستگاه‌های نظارتی را می‌طلبد.

گروه سوت‌زنی خبرگزاری فارس آماده دریافت گزارشات مردمی فساد در سامانه سوت‌زنی و یا از طریق شناسه تلگرامی Sootzani_Farsnews است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433928

مهمترین اخبار ایران و جهان: