نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 22:51

۳۰ درصد از جوجه ریزی استان قزوین به نژاد آرین اختصاص یابد

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۰ درصد از جوجه ریزی مرغ در این استان باید در راستای تحقق برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی به نژاد آرین اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف جلوخانی در نشست هماهنگی برای توسعه مرغ نژاد آرین با بیان این مطلب افزود: این میزان جوجه ریزی بیش از یک میلیون قطعه مرغ نژاد آرین را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: با هدف حمایت از تولیدکنندگان مرغ نژاد آرین بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است تا تأمین نهاده این واحدهای تولیدی به شکل اعتباری و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام صورت پذیرد.

جلوخانی با بیان اینکه اتحادیه مرغداران در راستای توسعه مرغ نژاد آرین باید همکاری بیشتری لحاظ کند، گفت: از آنجایی که مرغداران ستون‌های اصلی تحقق برنامه توسعه مرغ آرین هستند، اتحادیه باید برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها در سطوح تولیدکننده‌ها اهتمام ویژه ای لحاظ کند.

این مسئول بیان داشت: ایران جز هشت کشور دارای مرغ لاین است که نژاد آرین مختص به کشور ما بوده و به عنوان یک ذخیره ژنتیکی استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری بسیاری خوبی که بین سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و تولید کنندگان وجود دارد، به طور حتم در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید و مصرف مرغ نژاد آرین در جامعه خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427728

مهمترین اخبار ایران و جهان: