نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 19:45

رشد بیش از ۳۵۰درصدی تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در استان اردبیل

اردبیل ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ثت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل نسبت به دوره قبل بیش از ۳۵۰ درصد رشد نشان می دهد.

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم از ۱۶ مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز آغاز شد، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش نزدیک به ۴ برابری ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس نسبت به دوره قبل هستیم که این نشان از اعتماد به ساز و کار انتخابات و اهتمام مردم در دفاع از نعمت مردم سالاری است.

وی با بیان اینکه جمع بندی آمار پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ تا ۲۲ مرداد در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این دوره از پیش ثبت نام‌ها نسبت به تعداد داوطلبین انتخابات سال ۱۳۹۸ رشد بیش از ۳۵۰ درصدی را شاهدیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از استقبال مطلوب و مناسب بانوان در ثبت نام دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل گفت: در حوزه بانوان نیز افزایش چشمگیری نسبت به دوره قبل رخ داده و این جلوه‌ای جدید از حضور بانوان در تعیین سرنوشت کشور و جایگاه عظیم بانوان در جمهوری اسلامی ایران است.

قاسمیان تصریح کرد: این حضور بانوان در مقایسه با انتخابات ۱۲ سال پیش افزایش بیش از ۲۵ برابری را نشان می‌دهد که رشد قابل توجه و معنی‌دار است.

معاون استاندار اردبیل با قدردانی از استقبال بسیار خوب داوطلبان انتخابات مجلس و توجه مطلوب مردم استان به مقوله مهم انتخابات گفت: بارگذاری اسناد و مدارک و نقل و انتقال دقیق داده‌ها در بین سامانه‌های متعدد به مقداری زمان نیاز دارد و آمار نهایی و دقیق ثبت‌نام کنندگان در ساعات آتی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442428

مهمترین اخبار ایران و جهان: