نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 11:05

ماموریت مشاور ارشد امنیتی بایدن در جده عربستان

رئیس جمهور آمریکا مشاور امنیت ملی خود را به جده عربستان فرستاده است تا شرایط را برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو هموار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی خود را به جده فرستاده تا بررسی امکان دستیابی به توافق میان عربستان و رژیم صهیونیستی را ادامه دهد و پیش نیازهای دستیابی به چنین توافقی را مشخص کند.

بر اساس این گزارشف محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در شهر ساحلی جده در غرب کشورش، پذیرای «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا بود.

ولیعهد عربستان و مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار خود به بررسی روابط راهبردی میان دو کشور و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف و همچنین تحولات اوضاع منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک پرداختند.

از طرف عربستان، وزرای نیرو و دفاع، یکی از وزرای مشاور در کابینه دولت، مشاور امنیت ملی، رئیس صندوق سرمایه گذاری عمومی و سفیر این کشور در واشنگتن و از طرف آمریکا نیز مشاور ارشد رئیس جمهوری در امور انرژی، هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا و مشاور حقوقی در شورای امنیت ملی، مشاور اصلی مشاور امنیت ملی و سفیر این کشور در ریاض، در دیدار بن سلمان و سالیوان حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1411828

مهمترین اخبار ایران و جهان: