نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 13:19

صرفه‌جویی 166 میلیون مترمکعبی آب با اصلاح پروانه چاه‌های کشاورزی

رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از اصلاح و تعدیل بیش از 2700 پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز کشاورزی در دو سال اخیر خبر داد.

مینا بگی رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۷۴۰ پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز کشاورزی اصلاح و تعدیل شدند، اظهار داشت: حجم آب صرفه‌جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه‌ها بیش از ۱۶۶ میلیون مترمکعب است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی مهم‌ترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اجرا و پیگیری می‌­شود.

بگی خاطرنشان کرد: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل عملیات حفاری در استان، تجهیزات مکان‌یاب(GPS) روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: استان اصفهان به عنوان استان پایلوت در کشور با راه‌اندازی سیستم نظارت بر فرآیند حفاری، تمام مراحل فرآیندهای حفاری چاه‌های مجاز در استان را ساماندهی کرده است.

وی گفت: در دو سال اخیر به منظور کنترل برداشت چاه‌های مجاز، ۳ هزار و ۴۷ ابزار اندازه‌گیری هوشمند روی چاه‌های بهره‌برداری در استان اصفهان نصب شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428772

مهمترین اخبار ایران و جهان: