نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 17:20

کردستان مهم‌ترین زیستگاه اکولوژیکی کشور است

استاندار کردستان گفت: کردستان به لحاظ پهنه جنگلی و مراتع، دارای پوشش متراکم مهمترین زیستگاه اکولوژیکی کشور به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سطح پوشش جنگل‌های کردستان را ۳۴۰ هزار هکتار یا ۸۵ درصد پوشش جنگلی بلوط عنوان کرد.

وی کردستان را یازدهمین استان زاگرنشین به لحاظ پوشش جنگلی بلوط عنوان کرد و افزود: تنها ۳۰درصد از پهنه ۲میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری استان پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام شده است که برای اجرای صددرصدی آن نیازمند تزریق اعتبار جهشی و نگاه ویژه هستیم.

وی شهرستان‌های شرق کردستان از جمله دهگلان، قروه، بیجار و بخشی از دیواندره را مناطق مهم آبخوان‌داری در استان برشمرد و افزود: کردستان به لحاظ پهنه جنگلی و مراتع، دارای پوشش متراکم مهمترین زیستگاه اکولوژیکی کشور به حساب می‌آید.

استاندار کردستان گفت : اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان نمونه بارز ایثارگری است که چند شبانه‌روز برای خاموشی شعله‌های آتش، حفظ و صیانت از پوشش جنگی تلاش شد.

عباسعلی نوبخت، معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این دیدار از نحوه اطفاء حریق جنگل‌های مریوان با مدیریت عملیاتی استاندار تقدیر ویژه کرد و تلاش مجموعه عوامل درگیر با فرایند اطفای حریق را ستود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار از اختصاص ۲۰۰ دستگاه دمنده ۴ زمانه، خرید ۲۰ پهپاد مدیریتی و عملکردی برای پایش و استفاده در مخاطرات، خرید موتورسیکلت برای تردد در مناطق صعب‌العبور خبر داد.

حسین آهنی راه‌اندازی پایگاه اطفاء حریق هوایی توسط شرکت‌های هواپیمایی خصوصی در سنندج از مهم‌ترین مصوبات عنوان کرد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429272

مهمترین اخبار ایران و جهان: