نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 17:04

زاخارووا: اهانت به قرآن محکوم است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اهانت دوباره به قرآن کریم در کشور دانمارک را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اقدام موهن آتش زدن قرآن کریم و اهانت به این کتاب آسمانی را محکوم کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو قاطعانه حادثه تازه مربوط به سوزاندن یک نسخه از قرآن در دانمارک را محکوم می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری تاکید کرد که روسیه قرآن سوزی در دانمارک و اقدامات افراطی مشابه را محکوم می کند. چنین اقدامی در مقابل هر دینی ناشایست است.

زاخارووا یادآور شد که شاهد جریانی از سوی افراطی های مذهبی هستیم که در این یا آن پایتخت اروپایی با داشتن احساس مصونیت از مجازات خود، جنایت علیه اسلام و هتک حرمت به قرآن کریم انجام می دهند.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه همواره مخالفت خود را با تلاش برای تحقیر احساسات مؤمنان مذهبی و نقض شرم‌آور حقوق بشر، همانند آنچه در دانمارک رخ داد، اعلام کرده است.

زخارووا گفت که روسیه انتظار دارد که مقامات دانمارک از برانگیختن نفرت میان ادیان دست بردارند و تمام اقدامات لازم را علیه افراط گرایی انجام دهند.

یک گروه ۵ نفره ضداسلام روز سه شنبه در اقدامی موهن قرآن کریم را مقابل سفارت مصر در کپنهاک، پایتخت دانمارک آتش زد.

این اقدام از سوی گروه افراطی به نام «ملی گرایان دانمارکی» انجام شد. این گروه در روز دوشنبه و هفته گذشته نیز مقابل سفارت عراق اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده بود. در یک ماه گذشته نیز دو مورد اهانت به قرآن کریم در سوئد رخ داده است.

جمعه گذشته نیز گروه افراطی «ملی‌گرایان دانمارکی» اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406028

مهمترین اخبار ایران و جهان: