نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:19

نمرات نهایی خردادماه استانداردتر بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در تاریخ ۱۷۰ ساله آموزش و پرورش، می‌توانم عنوان کنم که نمراتی که در امتحانات نهایی خردادماه سال‌جاری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت یکی از استانداردترین نمرات بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پرورش بیشترین ارتباط را با مردم دارد، اظهار داشت: به همین دلیل در انجام رسالت خود نیازمند مساعدت‌ با رسانه‌ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان زنجانی در بحث امتحانات نهایی خردادماه سال جاری گفت: سبک و سیاق برگزاری امتحانات از سال قبل و نیز امسال به نوع دیگر متفاوت برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال حتی بحث تصحیح اوراق نیز به یک شکل جدیدی انجام شد، افزود: ارسال سوالات به استان‌ها هم به صورت متمرکز اتفاق افتاد و در یک زمان مشخص همه سوالات به صورت رمزبندی شده به رییس حوزه ارسال شد.

اسماعیلی ادامه داد: در تاریخ ۱۷۰ ساله آموزش و پرورش، می‌توانم عنوان کنم که نمراتی که در امتحانات نهایی خردادماه سال‌جاری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت یکی از استانداردترین نمرات بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان میزان قبولی دانش‌آموزان در میانگین سه رشته ۷۰.۷۲ عنوان کرد و ادادمه داد: میزان قبولی در کشور ۶۹.۴۲ بود که جایگاه رتبه استان زنجان در قبولی خردادماه بسیار متفاوت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مولدسازی اموال مازاد این دستگاه اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته ۱۷ ملک و در سال‌جاری ۴ ملک با اعتباری تقریبا ۲۵۰میلیارد تومان برای فروش پیشنهاد شده است.

اسماعیلی همچنین از افتتاح ۱۱۸ کلاس در قالب ۲۳ مدرسه در هفته دولت خبر داد و گفت: تلاش می‌شود عواید حاصل از مولدسازی در امر مدرسه‌سازی هزینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های این دستگاه در حوزه تربیت، احصای اردوگاه‌های تربیتی بود، افزود: اردو یک بسته فرهنگی تربیتی تمام عیار در مسیر  ارتقای دانش‌آموزان در جایگاه تربیتی و شخصیتی است.

وی در رابطه با کمبود مربیان تربیتی اظهار کرد: ما به لحاظ نیروی مربیان تربیتی در مضیقه هستیم به طوری که در حال حاضر ۵۰۰ نیروی تربیتی داریم که نمی‌توانیم با این تعداد همه مدارس استان را پوشش دهیم، ضمن اینکه ۱۹۰ نفر مربی پرورشی تخصصی داریم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434628

مهمترین اخبار ایران و جهان: