نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 07:30

خبر خوب| ماجرای قول و قرار یک نوجوان قهرمان با امام رضا (ع)

بارها پیش آمده که در شرایط سخت زندگی در جایی حس می‌کنیم تنها پناهمان امام رضا (ع) است، او را از ته دل صدا می‌زنیم، حال می‌خواهد کنار ضریح منور امام مهربانی‌‌ها باشد یا در کنج خانه، مهم این است امامی که بهتر از پدر است را صدا زده‌ایم.

گروه خبر خوب: هشت سال دفاع مقدس، هشت سال سراسر فداکاری،‌ ایثار، از خودگذشتگی و از همه مهم‌تر تا پای جان برای این آب و خاک بود. در این سال‌ها همدلانه‌های مردم موجب شد حتی یک وجب از خاک مهین‌مان اشغال نشود، حال! درست ۳۵ سال از ۱۹ مردادماه سال ۱۳۶۷ گذشته است، روزگاری که پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران، موجب شد گروه ناظران نظامی ایران و عراق و سازمان ملل (موسوم به یونیماک) که از حدود ۴۰۰ نفر از ۲۵ ملیت مختلف تشکیل شده بود، در مرزهای دو کشور مستقر شدند. هشت سال سرافرازانه ایران ایستاد و امروز در دامنه ترقی و پیشرفت به سوی قله در حال حرکت است،‌ حرکتی که حتی جهان را به تحسین واداشته است. خب! به سراغ خبرهای خوب امروز برویم که کمی متفاوت‌تر از روزهای دیگر است:

مهر حاج قاسم به مکانیک بلوچ هم رسید

وقتی نام سردار پرافتخار جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌آید، ایران تمام قد به احترامش می‌ایستد، کافی است سری به شهرها و روستاهای کشور بزنید، چرا که نام حاج قاسم و حتی عکس‌های او بر سردر دیوارهای شهر دیده می‌شود. حال این علاقه به حاج قاسم در یک مکانیکی خودروی یک بلوچ در شهر ایرانشهر خودش به تنهایی گویای همه چیز است.


این هم یک محبت متفاوت به حاج قاسم

آمار تولید دارو در کشور به ۹۹ درصد رسید

قدیم‌ترها وقتی عضو خانواده‌ای بیمار می‌شد،‌ آن هم از نوع بیماری‌های سخت، حتماً گذر خانواده به کوچه پس کوچه‌ها خیابان خسروی می‌افتاد تا داروی مورد نیازش را با صرف هزینه‌های زیاد تهیه کند، آن روزها سپری شده است و حالا ۹۹ درصد داروی مورد نیاز بیماران در کشور تولید می‌شود که  خبر خوبی در حوزه دارو و درمان است. 

سیدحیدر محمدی؛ رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به آمار موجود این خبر مسرت‌بخش را این گونه می‌دهد: بازار دارویی ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود که ۹۹ درصد آن تولید بوده است و این موضوع نشان‌دهنده حمایت از تولید است.


داروهایی که دیگر کمیاب نیستند

رشد ۳۷ درصدی صادرات فولاد ایران در ۴ ماه‌

این روزها ایران اسلامی در دور پیشرفت و خودکفایی است و قرار نیست به همین جا ختم شود. یکی از بخش‌هایی که همچنان در صدر رکوردزنی است، بخش فولاد است. در صادرات فولاد، ایران در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۳۷ درصد رشد را تجربه کرده است. این آمار را انجمن فولاد ایران منتشر کرده است، به گونه‌ای که صادرات تیرآهن در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۴ ماهه ابتدای سال گذشته ۱۰۶/۳ درصد رشد داشته و از ۳۲ هزار تن سال گذشته به ۶۶ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است. همچنین صادرات میلگرد از ۶۷۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. 


فولادی‌ها گُل کاشتند

صدهزارمین مجوز کسب و کار صادر شد

تا همین ۲ سال قبل اگر جوانی می‌خواست کسب و کاری راه بیندازد، باید چکمه فولادی می‌پوشید و عزمش را جزم می‌کرد تا مگر به مقصد نهایی‌اش برسد، مدام از این سازمان به آن سازمان تردد می‌کرد تا مگر کارش بر غلطک بیفتد، اما در این ۲ سال اتفاقات خوبی برای مجوزهای کسب و کار رخ داده است، خبری که سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد داده است که اولین گام شفاف کردن تمام شروط مجوزها در دستگاه‌های صادرکننده بود. امروز ۱۰۰ هزارمین پروانه کسب یا مجوز صنفی به صورت برخط و آنلاین صادر خواهد شد.

ماجرای قول و قرار یک نوجوان قهرمان با امام رضا (ع)

بارها برای ما پیش آمده که در شرایط سخت زندگی  در جایی که حس می‌کنیم تنها پناهمان امام رضا (ع) است او را از ته دل صدا می‌زنیم، حال می‌خواهد کنار ضریح منور امام مهربانی‌‌ها باشد یا در کنج خانه، مهم این است امامی که بهتر از پدر است را صدا زده‌ایم و بارها هم دست عنایت و مدد ضامن آهو را حس کرده‌ایم. این بخش خبر خوب ما اختصاص به  نوجوانی دارد که قبل از حضور در میدان مبارزه، حسابی با امام رضا (ع) درددل می‌کند و از آقا موفیقتش را می‌خواهد! سخن از «سینا خلیلی» قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم است که مسابقات جهانی نوجوانان جهان در ترکیه این خواسته‌اش از امام رضا (ع) با رنگ طلای مدالش به تحقق می‌رسد. 


قول و قرار یک کشتی‌گیر با امام رضا (ع)

حالا نوبت آقا سینا است که به قول خودش عمل کند، چرا که قبل از اعزام به مسابقات جهانی با امام رضا (ع) عهد بسته بود که اگر در این مسابقات طلا بگیرد، این مدال را به حرم امام رضا(ع) اهدا کند. برای همین راهی مشهد می‌شود تا نذرش را ادا کند.

فوتبالی‌ها برای خانواده عجمی سنگ تمام گذاشتند

جوان بود و هزاران آرزو داشت، تازه قدم به لیگ برتر گذاشته بود، همان جوان 19 ساله‌ای که برخی او را پدیده فوتبال خوزستان می‌دانستند، سخن از «محمدرضا عجمی» بازیکن جوان تیم فوتبال نفت آبادان است که در پنجم مردادماه جاری به دلیل تصادف با موتور به دیار باقی شتافت. بعد مراسم خاکسپاری عجمی، خانواده فوتبالی ایران مرهمی بر زخم خانواده‌اش گذاشتند. ماجرا از آنجایی شروع  شد که متوجه شدند خانه مرحوم عجمی نیاز به بازسازی دارد، برای همین سیل کمک بچه‌های فوتبالی آن قدر زیاد شد که توانستند یک منزل برای خانواده عجمی خریداری کنند. البته «مهدی طارمی» هم مادر عجمی را رهسپار کربلا کرد تا آرزوی این مادر داغدیده هم برآورده شود. این است مهر و محبتی که ما ایرانی‌ها در آن سرآمد هستیم.


سیل کمک دوستان «محمدرضا عجمی» به خانواده‌اش

شیرجه نرو! عجله نکن! خدا بهترش را به تو می‌دهد

محروم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق خاطره‌ای را برای حجت‌الاسلام محمدرضا رنجبر از کارشناسان دینی تعریف می‌کند که این خاطره می‌تواند در بزنگاه‌های زندگی امروزی ما به کار بیاید، در ادامه این خاطره را می‌خوانیم:

می‌‌گفت: من ۲۵ سالم بود. در شیراز در محله خودمان داشتم به منزل می‌رفتم. در مسیر، یک گوسفندی دیدم تا به گوسفند رسیدم، گوسفند پای خودش را بلند کرد به زمین کوبید و گفت: «اینجا گنج است، اینجا گنج است»! من به ایشان گفتم واقعا همینطور بود؟ یعنی خود شما، با گوشتان از دهان گوسفند شنیدید که گفت اینجا گنج است، این جا گنج است؟!


آیت‌الله حائری و نوه‌هایش

او گفت: «بله! گفت اینجا گنج است». گفتم: شما چه کار کردید؟ گفت: من هیچ اعتنایی نکردم و رفتم! چند روز بعد در همان نقطه حفاری شده بود. از مردم پرسیدم چه شده؟ گفتند: اینجا گنجی بوده و کشف شده و برده‌اند! او گفت: خدا مثل این میوه‌فروش‌ها است. وقتی وارد مغازه می‌شوی میوه بنجل و درجه سه‌ای جلویت می‌گذارد. اگر برداشتی که برداشتی، اگر برنداشتی می‌گوید: ببین! بهترش را هم در پستو دارم؛ برو بردار. می‌گفت: خدا این جوری است، هر گاه خدا یک چیزی جلویت گذاشت، شیرجه نرو! عجله نکن! برای خدا ناز کن، خدا بهترش را، برترش را به تو کرامت می‌کند و همین کار را خودشان هم کرده بودند. 

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435028

مهمترین اخبار ایران و جهان: