نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 20:20

چاره اندیشی برای مشارکت نوجوانان اصفهانی در هیئات مذهبی ضروری است

اصفهان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: لازم است بزرگان شهر اصفهان برای مشارکت نوجوانان و جوانان در هیئات مذهبی در ایام محرم و صفر پیش‌رو چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی فوقی عصر دوشنبه در گردهمایی هیئات مذهبی با بیان اینکه دغدغه اول هیئت‌های مذهبی مباحث تربیتی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم و صفر هستیم لازم است مسئله نوجوان و جوان جدی گرفته شود؛ واقعاً برنامه ما برای تحول در هیئات مذهبی و حضور نوجوانان چیست؟!

وی افزود: بزرگان شهر در این باره چاره اندیشی کنند که چه کسی بناست مشارکت جوانان و نوجوانان را در هیئات مذهبی رقم بزند؟

پرداختن به محتوا و وحدت مورد توجه باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید موضوع بانوان را جدی بگیرید، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب این است که ما وضعیت بانوان را مورد توجه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام فوقی با بیان اینکه تبلیغ دین منحصر در روحانیت نیست، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تبلیغ تخصصی، منحصر به روحانیت است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند در این باره نگران هستند ما هم باید نگران باشیم، کار و تلاش کنیم و بگذارید جلسات را مبلغان تراز بالای مکتب و انقلابی اداره کنند و در کنار آن از ظرفیت مداحان اهل بیت نیز به نحو احسن استفاده کنید.

وی افزود: پرداختن به محتوا در هیئات مذهبی و در ماه محرم و صفر مسئله مهمی است که اِن‌شاءالله مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بر لزوم اتحاد و وحدت و وفاق در هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: دشمن خود را متعهد کرده است که حتی در هیئت‌های ما نفوذ کند؛ امروز پیامی دیدم که در آن شبکه‌های صهیونیستی به چگونگی نفوذ برای ایجاد اختلاف بین هیئت‌ها پرداختند و از این رو ما باید بر وحدت و جذب حداکثری تمرکز کنیم؛ اگر کسی می‌خواهد پرچمی برای امام حسین (ع) بلند کند، به او میدان دهید و کمک کنید که کار کند.

چاره اندیشی برای مشارکت نوجوانان اصفهانی در هیئات مذهبی ضروری است

حجت‌الاسلام فوقی با اشاره به اینکه جریان‌های سیاسی و مذهبی همه معتقد به وحدت قلوب هستند و ما باید این مهم را مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری و همه مسئولان برای ایجاد فضاهای مذهبی دست به دست هم دادند و ما نیز تلاش می‌کنیم؛ همه کمک می‌کنند و این خودخواهی است که ما ظرفیت و زحمات دوستان را در استانداری، شهرداری، سپاه و جبهه فرهنگی نادیده بگیریم.

وی ضمن تقدیر از علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، اظهار داشت: شهردار اصفهان یکی از چهره‌هایی است که برای مسائل تربیتی و تحول در فضای شهر وقت می‌گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال همه کمک کنند که دهه محرم و عاشورا عظیم‌تر و قوی‌تر از سال قبل برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366972

مهمترین اخبار ایران و جهان: