نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 07:58

برپایی تماشاخانه سیار و استقرارمربیان فرهنگی و هنری در ۶ نقطه صفر مرزی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از برپایی موکب‌های ویژه کودکان و نوجوانان، استقرارمربیان فرهنگی و هنری و برپایی تماشاخانه سیار در ۶ نقطه صفر مرزی در ایام اربعین امسال خبر داد.

محمد خیاط‌زنجانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه امسال به عنوان دبیرخانه ستاد ملی اربعین در این کانون انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در این دبیرخانه تلاش شده یک همراهی وحدت رویه در فعالیت حوزه کودک و نوجوان در سرتاسر کشور تعریف شود در این راستا جلساتی با استان‌های مرزی کرمانشاه، کردستان، ایلام، ارومیه و خوزستان و همچنین استان سیستان و بلوچستان به عنوان میزبان زائرانی که وارد کشور می‌شوند، برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از برپایی موکب‌های ویژه کودکان و نوجوانان در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با همکاری دستگاه فرهنگی به عنوان سکوی ارائه برنامه‌های فرهنگی اربعین در ۶ نقطه صفر مرزی ذکر شده مستقر می شوند.

وی اشاره‌ای به طرح سفیران اربعین داشت و افزود: همکاران کانون در سرتاسر کشور با اعلام آمادگی به استان اعزام می‌شوند و در مسیر پیاده‌روی برنامه فرهنگی و تربیتی برای کودکان ارائه می‌دهند.

خیاط‌زنجانی به اجرای طرح نیابت از زیارت نیز اشاره و بیان کرد: در این طرح کودکان و نوجوانانی که امکان حضور در پیادره‌روی اربعین را ندارند با ثبت‌نام در این سامانه به نیت آن‌ها زائرانی در مسیر اربعین حضور خواهند داشت و سلام آن‌ها را به سیدالشهدا (ع) خواهند رساند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420828

مهمترین اخبار ایران و جهان: