نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 00:30

بانک‌ها در عقد قرارداد تسهیلات مسکن تسریع کنند

استاندار اردبیل بر اقدام به‌موقع بانک‌ها برای عقد قرارداد تسهیلات مسکن تأکید کرد و گفت: با آن دسته از پیمانکارانی که سرعت کار مناسبی در اجرای واحدها نداشته باشند، مدارا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: بانک‌ها برای عقد قرارداد تسهیلات مسکن باید به‌موقع اقدام کنند.

وی با تأکید بر تسریع در اجرای پروژه‌ها با توجه به محدودیت فصل کاری در استان اردبیل، افزود: استفاده از نیروی کار متناسب با حجم پروژه‌ها برای سرعت‌بخشی به روند اجرا ضروری بوده و با آن دسته از پیمانکارانی که سرعت کار مناسبی در اجرای واحدها نداشته باشند، مدارا نخواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به نیازمندی‌های اعلام‌شده از سوی پیمانکاران برای اجرای واحدهای مسکونی، ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌گرفته، نیازمندی‌های پیمانکاران از جمله آب، گاز، سیمان و گازوئیل با مشارکت دستگاه‌های مرتبط تأمین می‌شود و لازم است هر یک از دستگاه‌ها گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

آمار مقایسه‌ای از میزان پیشرفت نوسازی واحدهای فرسوده ارائه شود

عاملی با اشاره به اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده شهری و ارائه تسهیلات ویژه در صدور پروانه از سوی شهرداری، تصریح کرد: ارائه آمار مقایسه‌ای از میزان پیشرفت نوسازی واحدهای فرسوده در این راستا توسط شهرداری ضروری است.

وی بیان کرد: در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت و واگذاری‌های زمین به‌صورت گروهی و انفرادی نیز راه‌وشهرسازی باید اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام و گزارش آن را ارائه کند.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به تسهیلات ودیعه مسکن، واگذاری اراضی روستایی با هدف احداث مسکن و ماندگاری روستاییان، عقد قرارداد واحدهای مسکن در کمیته امداد و بهزیستی و مالیات خانه‌های خالی، گفت: لازم است گزارش اقدامات از سوی دستگاه‌های مرتبط برای نشست آتی شورای مسکن ارائه شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420728

مهمترین اخبار ایران و جهان: