نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 16:56

موکب «بنت الهدایی های فارس» در شیراز برپا شد

شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برپایی موکب «بنت الهدایی ها» برای دومین سال پیاپی در شیراز خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: برای دومین سال پیاپی دختران رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال مسجد «جباری» شیراز در روشی ابتکاری اقدام به برپایی موکب دخترانه در خیابان ۹ دی شیراز کردند.

وی اضافه کرد: این برنامه با حمایت مادی و معنوی اداره کل تبلیغات اسلامی امسال در ایام تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان شهدا کربلا با محوریت فرضیه امر به معروف و نهی از منکر انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: برنامه‌هایی نظیر نوشتن پیام‌های انگیزشی حجاب، تهیه و توزیع سربند رزق معنوی، تابلو دست‌نویس ایستگاه آشنایی با امام حسین علیه السلام ویژه خردسالان همراه با قصه گویی و نقاشی، برگزاری مراسم شام غریبان با حضور بانوان استقبال کننده از موکب، توزیع حداقل روزانه یک هزار و ۵۰۰ لیتر و توزیع هشت هزار لیتر شربت در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از اهم اقدامات این موکب در ایام محرم بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده برنامه‌ای با عنوان «کافه گفتگوهای دخترانه» در موکب بنت الهدایی شیراز به منظور تبیین و بحث پیرامون مسئله مهدویت، معارف قرآنی در پی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و نقش نوجوانان در نظم نوین جامعه جهانی با ارائه اساتید حوزه و دانشگاه، مسئولان امور بانوان، قرارگاه نوجوانی و بنیاد ملی نوجوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423528

مهمترین اخبار ایران و جهان: