نیوز سیتی!
19 آذر 1401 - 16:50

افزایش نرخ خودکشی در بین نوجوانان و جوانان آمریکایی

افزایش آمار مربوط به خودکشی در بین جوانان و نوجوانان آمریکایی تحت تاثیر افزایش مشکلات روحی روانی آنها است که از دوران شروع پاندمی کرونا گسترش پیدا کرده است.

تازه‌ترین نتایج به دست آمده از یک پژوهش نشان می‌دهد که خودکشی به دومین عامل مرگ نوجوانان 10 تا 18  ساله پس از تصادفات در آمریکا تبدیل شده است. 

به گزارش تسنیم به نقل از اکونومیست، بر اساس یافته‌های این پژوهش، احتمال مرگ پسران در آمریکا به واسطه خودکشی از احتمال تصادف آنها با موتور بیشتر شده است. علاوه بر این نرخ خودکشی دختران هم به نسبت بارداری ناخواسته آنها هم 50 درصد بیشتر است. 

افزایش آمار مربوط به خودکشی در بین جوانان و نوجوانان آمریکایی تحت تاثیر افزایش مشکلات روحی روانی آنها است که از دوران شروع پاندمی کرونا گسترش پیدا کرده است. 

در سال 2021 تقریبا نیمی از دانش‌آموزان دبیرستانی آمریکایی عنوان کرده‌اند که در سال گذشته احساس غم و ناامیدی را به شدت تجربه کرده‌اند. این میزان نسبت به سال2009 حدود 26 درصد افزایش پیدا کرده است. 

از این تعداد موارد افسرده، حدود یک‌پنجم قصد جدی برای خودکشی داشته‌اند. در آمار مربوط به خودکشی نوجوانان، آمریکا تنها نبوده و کشورهای دیگری مانند استرالیا، انگلیس و مکزیک هم با افزایش نرخ خودکشی در جوانان و نوجوانان طی یک دهه گذشته مواجه بوده‌اند. 

در انگلیس و ولز، بیش از یک کودک از هر شش کودک بین هفت تا شانزده سال در حال حاضر دارای یک اختلال احتمالی سلامت روان است.

در بیشتر این موارد استفاده از تفنگ به عنوان مهم‌ترین روش خودکشی در بین پسران آمریکایی عنوان شده است و به همین خاطر است که نرخ خودکشی پسران به نسبت دختران در این کشور بیشتر بوده است. 

پایان پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 903672

مهمترین اخبار ایران و جهان: