نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 16:55

انعقاد تفاهم‌نامه بین اتاق‌ بازرگانی زنجان با اتاق مشترک ایران و برزیل

تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی زنجان با اتاق مشترک ایران و برزیل منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سفیر برزیل در ایران در سفر یک روزه خود به زنجان، با استاندار ملاقات و در مورد زمینه‌های مشترک همکاری گفت‌وگو و رایزنی کرده و تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی زنجان با اتاق مشترک ایران و برزیل منعقد شد.

در این رابطه سفیر برزیل در ایران طی گفت‌وگویی با خبرنگاران با تاکید بر اینکه افزایش روابط تجاری بین ایران و برزیل را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: در این باره علاوه بر تنوع بخشی به کالاهای مبادله شده در بین دو کشور، مبادی ورودی کالاها هم مورد شناسایی قرار خواهد گرفت.

لودمار آگیار با تاکید بر تلاش برای آشنایی با توانمندی‌های زنجان گفت: در این رابطه زمینه‌های مشترک همکاری زیادی بین زنجان و برزیل وجود دارد.

وی به برگزاری جلسه با اتاق بازرگانی زنجان اشاره و تصریح کرد: در این جلسه زمینه‌های مشترک همکاری مشخص خواهد شد.

سفیر برزیل در ایران دولت‌ها را تسهیل‌گر همکاری‌های بین ملت‌ها دانست و ادامه داد: تلاش می‌شود همکاری‌های تجاری بین دو ملت سرعت یابد.

استاندار زنجان هم کار دولت را تسهیل گری در روابط ملت‌ها و تجار دانست و گفت: سفیر برزیل ضمن حضور در جلسه اتاق بازرگانی از نمایشگاه توانمندی‌های زنجان بازدید می‌کند تا ضمن آشنایی با این توانمندی‌، زمینه‌های همکاری را هم بررسی و مشخص شود.

محسن افشارچی ماشین‌آلات معدنی، تولیدات کشاورزی و گوشت را از توانمندی‌های برزیل عنوان کرد و افزود: زنجان هم توانمندی‌هایی در تولید آب میوه، کشمش و خشکبار، صنایع دستی، صنایع معدنی، الکترونیک و صنایع نساجی دارد که باید این توانمندی‌ها ارائه شود.

وی برقرار روابط اقتصادی را راه‌کار آشنایی دو ملت برای همکار یدر سایر حوزه‌ها از جمله امور فرهنگی دانست و گفت: تعاملات اقتصادی به این مهم کمک خواهد کرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 904728

مهمترین اخبار ایران و جهان: