نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 14:33

وحدت و انسجام راه برون رفت کشور از مشکلات است

ساوه- امام جمعه ساوه وحدت و انسجام را راه برون رفت کشور از مشکلات دانست و گفت: با بروز و ظهور اختلاف و تفرقه به اصل اسلام و نظام اسلامی خدشه وارد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساوه، با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری و درمان عشق مجازی یادآوری معاد است، گفت: مسئله معاد یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل وارستگی، یاد مرگ و قیامت است. کسی که مرگ را فراموش نکند و روز حساب از یادش نرود، یک انسان وارسته و پارسا خواهد بود. زیرا از تمام اعمال و رفتارش مراقبت کرده، و برای همه آنها حساب و پاداش و یا کیفر قائل می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: حضرت فاطمه (س) حافظ نبوت و امامت بوده و تعظیم حضرت فاطمه (س) تعظیم همه خوبیها و در رأس آن مسئله نبوت و امامت است.

امام جمعه ساوه اضافه کرد: یکی از چشمگیر ترین فعالیت حضرت فاطمه (س) در ظرف زمانی خود و با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی آن روزگار، اثبات امامت حضرت علی (ع) به عنوان اصل اساس دین اسلام است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: سیره آن حضرت در اطاعت پذیری از مقام امامت و ولایت همچون مقام نبوت به عنوان اولین مشخصه رفتار سیاسی ایشان است، ایشان در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود می‌دانست.

حجت الاسلام رحیمی به شیوه خانه داری حضرت فاطمه (س) اشاره و از حضرت به عنوان یک الگو برای جهانیان یاد کرد و گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که به سبک زندگی فاطمی نزدیک شویم.

وی افزود: یکی از اولویت‌های تبلیغی ایام فاطمیه موضوع وحدت و انسجام مردم و نفی اختلاف و تفرقه است، بخاطر اینکه اولویت قیام حضرت زهرا (س) حفظ وحدت و انسجام جامعه اسلامی بود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: موضوع وحدت و انسجام اجتماعی در جامعه به قدری اهمیت دارد که قرآن یکی از وظایف انبیا را ایجاد وحدت و تفرقه زدایی بیان کرده، با بروز و ظهور اختلاف و تفرقه، اصل اسلام و نظام اسلامی فرومی‌پاشد.

وی با اشاره بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه گفت: نیاز امروز اتحاد و یکپارچگی است اختلاف سلیقه‌ها نباید مایه اختلاف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928372

مهمترین اخبار ایران و جهان: