نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 19:53

اندیشکده‌ قانون‌گذاری و حکمرانی در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی می‌شود

عضو شورای راهبردی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اندیشکده‌ قانون‌گذاری و حکمرانی در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی شود تا خروجی به‌دست آمده در اندیشکده هر استان ابتدا در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس و سپس در اختیار فراکسیون‌های مجلس قرار می‌گیرد تا در نهایت بتواند منتج به قانون شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد فرهادی عضو شورای راهبردی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس در مازندران اظهار کرد: هر انقلابی تا به بلوغ برسد نیاز به فرصت دارد و انقلاب اسلامی ما هم خارج از این قاعده نیست.

وی گفت: منتها تفاوت اساسی انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها این بوده است که از بدو انقلاب با تهاجم همه جانبه دشمنان همراه بوده است.

 عضو شورای راهبردی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان اسلام و نظام، از همان آغاز متوجه یک زیست بوم خلاق در انقلاب ایران شدند و بلافاصله با راه‌اندازی یک جنگ تحمیلی همه جانبه به سراغ ما آمدند که در نهایت به لطف خدا، همدلی، همراهی مردم و مسؤولان از این آزمایش بزرگ، سربلند بیرون آمدیم و پس از آن با انواع تهدیدها و تحریم هایی که همچنان ادامه دارد، سعی در ضربه زدن و ساقط کردن انقلاب ما را دارند.

وی تصریح کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی بسیار ما را به سمت و سوی عقب ماندگی سوق داد، گفت: با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها توانستیم با تلاش‌های همه جانبه نخبگان و دلسوزان داخلی به توفیقات بزرگی دست یابیم و بخش زیادی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

فرهادی با اشاره به اهداف و برنامه‌های اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این وجود در اندیشکده حکمرانی مجلس تلاش ما بر این بوده که بدون جناح‌بندی حزبی رفتار کنیم و از ظرفیت‌های تمامی نخبگان کشور بهره گیریم، اما همواره با این نقد مواجه بوده‌ایم که به پژوهشگران و اساتید شهر تهران بیشتر اهیمت می‌دهیم و از ظرفیت آنها برای تصمیم‌گیری‌ها بیشتر استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده از ظرفیت اساتید و پژوهشگران سایر استان‌های کشور این مژده را می‌دهم که که با حمایت که رئیس مجلس شورای اسلامی و تلاش مرکز پژوهش‌های مجلس، زمینه‌های تعامل دو جانبه فراهم شده و خبرهای خوشی در راه است.

عضو شورای راهبردی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس از برنامه‌ریزی و انجام مکاتبات لازم با دانشگاه‌ها در مجمع نمایندگان استان‌ها خبر داد و گفت: مقرر شد ۳۱ اندیشکده‌ قانون‌گذاری و حکمرانی در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی شود تا خروجی به‌دست آمده در اندیشکده هر استان ابتدا در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس و سپس در اختیار فراکسیون‌های مجلس قرار می‌گیرد تا در نهایت بتواند منتج به قانون شود.

فرهادی با بیان اینکه با انجام چنین برنامه‌هایی امیدواریم بتوانیم بخشی از انتظارات استان‌ها را برآورده سازیم، افزود: ظرفیت‌های مازندران بسیار است اما با شتاب‌زدگی‌های انجام شده در ده‌های قبل، از آن‌ها بهره‌وری‌های کافی نشده که امیدواریم در سایه راه‌اندازی این اندیشکده‌ها بتوانیم منشا اقدامات و برنامه‌های موثربرای استان شویم.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 923172

مهمترین اخبار ایران و جهان: