نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 14:23

یکی از کارکردهای «روضه های خانگی» ایجاد نشاط معنوی در خانواده است

قزوین- مسئول طرح سدره در قزوین با بیان اینکه یکی از ابزارهای تحول در خانواده تمسک به اهل بیت و برپایی روضه‌های خانگی است، گفت: روضه‌های خانگی باعث ایجاد نشاط معنوی در خانواده می‌شود.

میلاد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهمترین داشته یک حکومت اسلامی که معمولاً از کارکرد آن غافل هستیم مسئله ارتباط با خداوند متعال و اولیا الهی است.

وی با بیان اینکه معنویت و اخلاق امیدساز است، افزود: معنویت و اخلاق انسان را به اراده ازلی خداوند که هیچ قدرتی در مقابل آن توانایی ایستادگی ندارد و هیچ شک و شبهه‌ای در آن نیست تکیه می‌دهد.

مسئول طرح سدره در قزوین با اشاره به اینکه معنویت به نوعی معنا بخش به علم و صنعت و تمدن است و بدون آن همه چیز بی معنا است.

وی با بیان اینکه معنویت در بعد فردی نیازهای فردی انسان را برطرف کرده و زندگی را معنا دار می‌کند، تاکید کرد: معنویت در بعد اجتماعی نیز سبب خود مدیریتی جامعه و دور شدن آن از انحراف می‌شود.

جباری اضافه کرد: نظام سلطه به دنبال افکارسازی و تربیت نسل‌های بشر با ابزار رسانه و میدان‌داری جریان‌هایی با عنوان سلبریتی است.

وی عنوان کرد: نظام سلطه جایگاه والدین را در حد تأمین‌کننده نیازهای زیستی فرزندان پایین می‌آورد و با سلطه بر ابزارهای رسانه‌ای، نیازهای انسان را نیازسازی نموده، برای باورها و اعتقادات و علایق و سلایق برنامه‌ریزی می‌کند و در نتیجه مدگرایی و چشم‌چرانی را به مهم‌ترین دغدغه جامعه تبدیل می‌سازد.

دبیر مجموعه شمس الشموس قزوین اضافه کرد: امروزه اگر در کف جامعه هنجارشکنی‌ها و آسیب‌ها زیاد شده، عملکرد خانواده‌ها تضعیف شده است.

وی گفت: خاستگاه رشد تربیتی در خانواده است و بنابراین برای تربیت بهتر باید خانواده را رشد داده و پدر و مادرها را آگاه کنیم.

جباری اظهار کرد: زیر ساخت هر تحول مثبت الهی، معرفت زایی است و بدون معرفت افزایی بار سنگین تشکیل تمدن اسلامی قابل به منزل رساندن نیست.

وی یکی از ابزارهای تحول زایی در خانواده را تمسک به اهل بیت و برپایی روضه‌های خانگی دانسته و عنوان کرد: یکی از کارکردهای «روضه های خانگی» ایجاد نشاط معنوی در خانواده است و اولین تأثیر معرفت افزایی در اصلاح هدف انسان‌ها از زندگی و مجموعه رفتارها است.

مسئول طرح سدره در قزوین خاطرنشان کرد: هیئت شمس الشموس قزوین در امتداد حرکت فرهنگی، مردمی و معنوی حضرت رضا (ع)، افزایش معرفت و همچنین شور، شعور، نشاط معنوی و ترویج موضوع زیارت از راه دور امام رئوف را سرلوحه خود قرار داده است و از طرح سدره برای برگزاری، تقویت و ترویج فرهنگ روضه‌های خانگی و احیای روضه اهل‌بیت (ع) مدد می‌جوید.

این فعال فرهنگی در پایان یادآور شد: محبان اهل بیت علیه السلام برای مشارکت در این امر مهم می‌توانند برای استفاده از ظرفیت محافل روضه‌های خانگی سدره جهت اعزام سُخنران و مَداح به منازل محبان اهل بیت علیه السلام در قزوین با شماره تماس ۰۹۳۶۳۸۰۳۸۸۵ یا با ادمین شبکه‌های اجتماعی @Sedreh_Qazvin ارتباط بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915728

مهمترین اخبار ایران و جهان: