نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 15:46

الجزیره: می‌خواهند ما را در پرونده «شیرین ابوعاقله» ساکت کنند

وکیل شبکه الجزیره در پرونده شهادت شیرین ابوعاقله گفت «تلاش آشکاری برای ساکت‌ کردن رسانه ما و جلوگیری از آشکار شدن حقیقت وجود دارد».

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وکیل شبکه الجزیره در پرونده شهادت شیرین ابوعاقله گفت تلاش آشکاری برای ساکت‌کردن این رسانه و جلوگیری از آشکار شدن حقیقت وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم عدالت در مورد شیرین اجرا شود. ما از دادستان عمومی می‌خواهیم اقداماتی را برای پاسخگویی مسئولان اسرائیلی انجام دهد.

«لینا ابوعاقله» برادرزاده خبرنگار شهید فلسطینی نیز گفت: مدارک زیادی را که توسط شاهدان عینی به دست آمده، به سازمان‌های بین‌المللی ارائه کرده‌ایم؛ مدارکی که نشان می‌دهد نظامیان اسرائیلی، شیرین را ترور کرده‌اند.

«ولید العمری» مدیر دفتر الجزیره در فلسطین نیز در این خصوص اظهار داشت: همه شواهد نشان می‌دهد تیراندازی از محل استقرار نیروهای اسرائیلی در «جِنین» انجام شده است.

 شبکه الجزیره امروز (سه‌شنبه، ششم دسامبر) اعلام کرد که پرونده ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار این شبکه را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرده است.

این خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره در جریان پوشش خبری یورش ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری در ماه مه به شهادت رسید.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی  مدعی است شیرین ابوعاقله، با «گلوله اشتباهی» یک سرباز اسرائیلی به شهادت رسیده است و این اتفاق در جریان تبادل آتش میان نیروهای ارتش اسرائیل با گروه‌های فلسطینی روی داده است.

پیش از این، وزارت خارجه آمریکا هم در تحقیقات ادعایی خود درباره این حادثه، گزاره‌های مشابهی را مطرح کرده بود که با واکنش تند گروه‌های فلسطینی و فعالان مستقل حقوق بشری روبرو شد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 899528

مهمترین اخبار ایران و جهان: