نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 08:02

سم‌پاشی به موقع، راهکار مبارزه با سن‌مادری غلات

معاون مدیریت مبارزه با آفات عمومی همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه راهکار مبارزه با سن غلات مبارزه با سن مادری است، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی باید زمان دقیق سن مادری را در اختیار کشاورزان قرار دهند و بر سم پاشی مزارع توسط کشاورزان نظارت کنند.

حسن جوادی پویا در حاشیه سفر به لرستان و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به کاهش بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت و سال گذشته، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی بارندگی‌ها زمستان و بهار امسال کشور زیر نرمال است و میانگین دمای هم بین یک و نیم تا دو درجه سانتیگراد فزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در لرستان هم با کاهش بارندگی‌ها و افزایش ۲ تا ۲.۸ درجه سانتیگراد مواجه هستیم.

معاون مدیریت مبارزه با آفات عمومی همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افزایش دما احتمالا با ریزش‌های دو هفته‌ای تا بیست روزی زودتر از مو‌عد سن غلات در استان نسبت به سال‌های گذشته مواجه خواهیم بود، شرایط آب و هوایی و دمایی برای فصل بهار هم همینطور است.

جوادی پویا با اشاره به اینکه راهکار مبارزه با سن غلات زودتر از موعد مبارزه با سن مادری است، خاطرنشان کرد: فصل‌الخطاب سازمان حفظ نباتات کشور هم مبارزه با سن مادری است.

 وی با بیان اینکه توصیه ما جدی گرفتن مبارزه با سن مادری است، گفت: اگر مبارزه با سن مادری در زمان خودش انجام دهد قطعا در پوره‌گی مشکل خاصی نخواهد داشت و به راحتی کنترل می‌شود.

معاون مدیریت مبارزه با آفات عمومی همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اما در صورت تاخیر در مبارزه با سن مادری شاهد افزایش جمعیت سن در غلات خواهیم بود.

جوادی پویا تاکید کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی باید زمان دقیق سن مادری را در اختیار کشاورزان قرار بدهند و بر سم پاشی مزارع توسط کشاورزان نظارت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653972

مهمترین اخبار ایران و جهان: