نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 19:39

دیدار امیرعبداللهیان با عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان

وزیر امور خارجه که در ز حضور دارد در ادامه رایزنی‌ها با مقامات این کشور با عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به اسلام‌آباد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در رأس هیأت سیاسی و امنیتی در اسلا‌م‌آباد حضور دارد امروز (دوشنبه) نهم بهمن ماه در ادامه رایزنی‌ها با مقامات این کشور با عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پیش از این با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

سفر امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و پس از تحولات اخیر در مناسبات دو کشور در پی حمله ایران به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم و پس از آن حمله پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران صورت می‌گیرد.

وزرای خارجه پس از این حملات دو بار با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند و در پی توافق حاصله مقرر شد که سفرای دو کشور جمعه ششم بهمن ماه به پایتخت‌ها بازگردند که این امر روز جمعه محقق شد و همچنین قرار شد امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت همتای خود به اسلام‌آباد سفر کند.

امیرعبداللهیان در سفری که مرداد ۱۴۰۲ به پاکستان داشت با عاصم منیر دیدار و گفت‌وگو کرده بود. قبل از آن هم عاصم منیر در سفری که به تهران داشت با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653772

مهمترین اخبار ایران و جهان: