نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 18:36

نا امن سازی ایران بعد از حادثه تروریستی کرمان طرح رسانه اسرائیل است

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: بعد از حادثه تروریستی کرمان، طیفی از شادی کاربرهای اسرائیلی را مشاهده کردیم و در کنار آن بحث نا امن جلوه دادن ایران مطرح شد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد امین آقا میری امروز در اولین جشنواره بین المللی رسانه و فضای مجازی سلمان، به بازی رسانه ای اسرائیل بعد از حادثه تروریستی کرمان اشاره و اظهار کرد:  بعد از این حادثه طیفی از شادی کاربرهای اسرائیلی را مشاهده کردیم و در کنار آن بحث نا امن جلوه دادن ایران مطرح شد که در این زمینه موفق نشدند‌ و وارد فاز مطرح کردن این موضوع شدند که کار خود انقلاب است. 

وی با بیان اینکه در دوره های مختلف فرایند تولید محتوا متفاوت شده است، افزود: وارد شدن هوش مصنوعی به تولید محتوا نکته بسیار مهمی است که بر سرعت تولید محتوا افزوده است و اگر از این ابزار استفاده نکنیم عقب می مانیم.

 دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه مساله اقتصاد محتوا یک موضوع کاملا جدی در کشور است، ابراز کرد: قدرت اقتصادی محتوا در دنیا از درآمد نفت کشورها بیشتر است‌ و در این میان اقتصاد بازی از کل درآمد اقتصاد فیلم بیشتر است.  

آقا میری با اشاره به اینکه اقتصادی که محتوایی است به صورت جدی رشد می کند و تاثیر گذار است، افزود: در شرایط کنونی کشور، طراحی درست انجام نمی شود و نیازمند تامین زنجیره است. 

وی به آمار حوزه بازی در کشور اشاره کرد و گفت: ۳۲ میلیون گیمر در ایران وجود دارد که در روز به صورت متوسط ۹۰ دقیقه بازی می کنند؛ چرا که برای قشر جوان جذابیت دارد. سوالی که در این میان باید به آن پاسخ داد این است که در کدام رسانه ۹۰ دقیقه افراد فعال حضور دارند‌؟ آمارها را که بررسی می کنیم قشر جوانان بیشتر هستند. 

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ابراز کرد: تا ۳۵ سال ها آینده یک رشد جدی در حوزه بازی خواهیم داشت، از این رو باید تمرکز جدی بر روی این صنعت داشته باشیم. 

وی به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در میان آحاد مردم اشاره کرد و گفت: درصد قابل توجهی از مخاطبین از این شبکه ها استفاده می کنند، در گذشته اینستاگرام و تلگرام ترافیک سنگینی وجود داشت اما در حال حاضر حضور مخاطبین در شبکه های داخلی به درصد های قابل توجه رسیدند. از این رو باید به ورود محتوا توجه جدی شود‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626872

مهمترین اخبار ایران و جهان: