نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 11:22

سمنان؛ پنجمین استان پرمخاطره در کشور

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از این استان به‌عنوان یکی از پرمخاطره‌ترین استان‌های کشور نام برد و گفت: سمنان جزو پنج استان پرحادثه در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین درخشان، سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان صبح امروز در دیدار با مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار کرد: یکی از مؤثرترین اقدامات در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث این است که دستگاه‌های تصمیم‌گیر بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پرخطر تمرکز کرده و برای مدیریت حوادث در این نقاط، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با استفاده از حداکثر ظرفیت، در جهت افزایش آمادگی مردم در برابر مخاطرات و کمک به تاب‌آوری اجتماعی تلاش می‌کند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان افزود: استان سمنان جزو پنج استان اول کشور در وقوع حوادث محسوب می‌شود و با توجه به تنوع حوادث، نیازمند نگاه و توجه ویژه در امر پاسخ به بحران است.

درخشان تأکید کرد: هلال‌احمر با استفاده از نیروهای امدادی ماهر و توانمند خود به‌عنوان بازوی اجرایی مؤثر در موضوع مدیریت بحران حضور خواهد داشت؛ اما برای ارتقای سطح آمادگی خانوارها برابر حوادث و همچنین کاهش آسیب مخاطرات، به توسعه آموزش‌های عمومی در جامعه و همچنین توسعه انبارهای امدادی و پشتیبانی با حمایت ویژه مجموعه مدیریت بحران استان نیاز داریم.

تدوین سند آمادگی و پاسخ برابر مخاطرات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این دیدار گفت: تلاش ما و مجموعه مدیریت بحران بر این بوده که حضور نیروهای امدادی را در محل حوادث تقویت کنیم.

کمال طاهریان افزود: اقدامات خوبی در بخش سندهای بالادستی انجام‌ شده و در آینده نیز سند کاهش و همچنین سند آمادگی و پاسخ برابر مخاطرات با رویکرد جدید تدوین و اجرا خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر، دستگاه‌های امدادی ما نیازمند نوسازی، تقویت و به‌روز کردن تجهیزات و امکانات خود هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن تمجید از حضور به‌موقع و مؤثر نیروهای هلال‌احمر در حوادث عنوان کرد: در حوزه امداد و نجات، جمعیت هلال‌احمر سمنان بسیار خوب ورود پیدا کرده و با حضور نیروهای آموزش‌دیده و ماهر خود در بسیاری از حوادث سربلند بوده است.

طاهریان با اشاره به اهمیت ارتقای کیفی امدادرسانی و بالا بردن سرعت پاسخ به حوادث افزود: امیدواریم جمعیت هلال‌احمر در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت خود توسعه پایگاه‌های امدادی را مدنظر قرار دهد.

وی گفت: در آینده نزدیک مانورهای صفر شهرستانی را در پیش خواهیم داشت و میزان آمادگی هر یک از دستگاه‌های اجرایی و امدادی را در زمان وقوع بحران مورد سنجش قرار خواهیم داد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631728

مهمترین اخبار ایران و جهان: