نیوز سیتی!
24 اسفند 1402 - 13:04

واکنش مسکو به تصمیم اتریش برای اخراج ۲ دیپلمات روس

بعد از آنکه اتریش دو دیپلمات روس را اخراج کرد، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو قطعاً به این اقدام خصمانه وین پاسخ مناسب خواهد داد و سفارت روسیه نیز این اقدام را سیاسی نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته اعلام کرد که پس از تصمیم اتریش برای اخراج دو دیپلمات روسی، مسکو اقدامات تلافی جویانه ای انجام خواهد داد.

این دیپلمات گفت: «روسیه پاسخ مناسبی به این اقدام وین خواهد داد.»

اخراج چند کارمند سفارت روسیه در وین روز گذشته مشخص شد. به گزارش روزنامه "دی پرس"، این تصمیم «به دلیل ناسازگاری اقدامات این افراد با وضعیت دیپلماتیک آنها» اتخاذ شده است. طبق این اطلاعات، در پی اخراج چند کارمند سفارت روسیه در وین در سال گذشته، وزارت خارجه اتریش این هفته نیز به دو دیپلمات دیگر روسی اطلاع داد که «به دلیل ناسازگاری اقدامات آنها با وضعیت دیپلماتیک خود» اخراج خواهند شد.

اعلام شده که هر دو دیپلمات روس باید قبل از 19 مارس خاک اتریش را ترک کنند. 

سفارت روسیه: تصمیم اتریش برای اخراج دیپلمات‌های روس سیاسی است

سفارت روسیه در اتریش نیز در واکنش به این موضوع، تصمیم مقامات این کشور مبنی بر اخراج دیپلمات‌های روس را اقدامی سیاسی و بی اساس ارزیابی کرد.

 در پیام منتشره در کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه در وین، آمده است: این یک تصمیم صرفا سیاسی از سوی مقامات اتریشی است و ما قاطعانه آن را نمی پذیریم. یادآوری شده که هیچ دلیل موجه یا مدرکی دال بر نقض کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک به سفارت روسیه ارائه نشده است. 

در این بیانیه تاکید شده: «در واکنش قاطع مسکو به این اقدام خصمانه نمی‌توان تردیدی داشت و مسئولیت تخریب بیشتر روابط دوجانبه کاملاً بر عهده مقامات وین است.»

در آوریل سال 2022 نیز اتریش چهار دیپلمات روس را "عنصر نامطلوب" اعلام کرده و اخراج کرد. به گفته سفیر دیمیتری لوبینسکی، وین هیچ مدرکی دال بر فعالیت غیرقانونی دیپلمات‌های این کشور ارائه نکرده بود.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1686672

مهمترین اخبار ایران و جهان: