نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 19:02

فرماندار نظرآباد: مردم باید از اقدامات دولت مطلع شوند

فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: جهت رفع دغدغه مردم برای آینده باید نسبت به تحقق اهداف دولت و صندوق اهتمام ببخشیم و مردم را در این مسیر آگاه سازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، حسین بغدادی، فرماندار شهرستان نظرآباد، عصر امروز طی نشستی با فواد محمدی، سرپرست صندوق استان البرز که در اتاق جلسات حوزه فرماندار برگزار شد، با اشاره به الزام آگاهی بخشی خدمات دولت به مردم، گفت: خدمات دولت متعلق به مردم می‌باشد و مردم باید نسبت به خدماتی که دولت ارائه می‌دهد آگاهی کامل داشته باشند.

بغدادی تاکید کرد: جامعه هدف باید نسبت به نقش دولت در پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه و سایر خدمات و مزایا در این صندوق هوشیار شوند و از این خدمات بهره ببرند‌. 

فرماندر شهرستان نظرآباد تصریح کرد: با توجه به اختیاری بودن عضویت در صندوق، لازمه ارائه خدمات به مردم ارتباط مستمر با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، شرکت در جلسات و گردهمایی‌های مرتبط، برپایی میز خدمت در مناطق جامعه هدف و همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های اطلاع رسانی است.

سرپرست صندوق استان نیز با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر مبنای اصل ۲۹ قانون اساسی که بهره مندی از بیمه اجتماعی را حق همگانی تمامی آحاد جامعه می‌داند و براساس مصوبه هیأت وزیران تشکیل شده است. 

محمدی بیان کرد: رسالت صندوق ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف در راستای حفظ کرامت افراد در زمان ناتوانی، پیری و یا فوت سرپرست خانواده است. 

وی افزود: در ابتدای تأسیس صندوق فقط روستائیان و عشایر می‌توانستند از خدمات صندوق استفاده نمایند که با گذشت زمان اقشار دیگری از جمله ساکنین شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، شاغلین حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، شاغلین حوزه مشاغل خانگی و مشاغل فصلی، کشاورزان غیرساکن در روستاها، زنبورداران، قالی بافان و غیره نیز به زمره جامعه هدف صندوق اضافه شدند. 

سرپرست صندوق استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با حمایت مجموعه وزارت کشور در شهرستان نظرآباد بتوانیم ضریب پوشش صندوق در این شهرستان را تعمیم دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638928

مهمترین اخبار ایران و جهان: