نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 08:04

اختصاص ۱۰۸ هکتار زمین برای مسکن ملی در همدان

شهردار همدان از اختصاص ۱۰۸ هکتار زمین برای کمک به ساخت مسکن ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، سید مسعود حسینی اظهار داشت: در راستای کمک به مسکن‌سازی دولت، اجرای قانون جهش تولید مسکن و کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد قراردادی با اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص قسمتی از املاک شهرداری همدان واقع در اراضی حسن‌آباد و شورین برای احداث مسکن ملی امضا شده است.

وی با اشاره به سهم شهرداری همدان از این اراضی گفت: طبق این قرارداد ۵۰ درصد از کاربری‌های خالص مسکونی و ۳۰ درصد از کاربری‌های خالص تجاری در سهم شهرداری همدان قرار دارد.

شهردار همدان افزود: از اراضی مسکونی این طرح ۲۲ هکتار و حدود یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه سهم شهرداری همدان است که آورده‌ ۳ هزار میلیارد تومانی به همراه دارد.‌

وی با بیان اینکه طبق طرح جامع این املاک به محدوده شهر الحاق شده است گفت: انشاءالله با انجام بقیه کارها به زودی شاهد شروع ساخت و ساز در این محدوده خواهیم بود تا بتوانیم سهم خود را در راستای ساخت مسکن ادا کنیم.

حسینی با اشاره به آماده‌سازی املاک ۱۰۸ هکتاری گفت: امور مربوط به جدولگذاری، آسفالت به نسبت سهم شهرداری توسط اداره مذکور انجام و سایر هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی اعم از زیربنایی و روبنایی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی است.

وی در ادامه افزود: قرار است کاربری‌های فضای سبز طرح توسط دولت در اختیار شهرداری قرار بگیرد و شهرداری هم نسبت به طراحی و اجرای طرح‌های فضای سبز اقدام کند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660928

مهمترین اخبار ایران و جهان: