نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 14:56

9 دی متعلق به همه ملت ایران است

امام جمعه ساوه با بیان اینکه روز بزرگ 9 دی متعلق به یک سلیقه سیاسی خاصی نیست بلکه متعلق به ملت بزرگ ایران است، گفت: این روز بعنوان روز پیروزی بزرگ ملت ایران و نابودی دشمنان اسلام در خارج و فتنه گران و فریب خوردگان در داخل بود و گرامیداشت این روز وظیفه همه ملت ایران است.

به گزارش‌ خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ساوه با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: نهم دی ماه روز غلبه جبهه الهی بر جنود شیطان و روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب به مقدسات در روزعاشورای حسینی است.

وی افزود: روز 9 دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. 

خطیب جمعه ساوه با اشاره سخن امام که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتان آسیب نرسد، گفت: 9 دی روز وحدت و همدلی بود، روزی که در آن همه شعارها به زنده باد جمهوری اسلامی و زنده باد اصل اصیل ولایت فقیه و مرگ بر نفاق و مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار ختم می‌شد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه روز بزرگ 9 دی متعلق به یک سلیقه سیاسی خاصی نیست بلکه متعلق به ملت بزرگ ایران است، اضافه کرد: این روز بعنوان روز پیروزی بزرگ ملت ایران و نابودی دشمنان اسلام در خارج و فتنه گران و فریب خوردگان در داخل بود و گرامیداشت این روز وظیفه همه ملت ایران است.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی، فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم و فرمانده مبارزه با تروریسم دولتی، آن‌ هم آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بود. 

وی افزود : سردار سلیمانی فرماندهی بود که با تفکر راهبردی خود، بزرگترین شکست‌های راهبردی را به آمریکا در 6 سال اخیر وارد کرده بود. 

حجت‌الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی، سردار امنیت و صلح بود، اضافه کرد:  او هر جا قدم می‌گذاشت برای منطقه و مردم محروم منطقه، امنیت و آرامش و صلح را به ارمغان می‌آورد برای همین این روزها برای امنیت و وحدت و همبستگی مردم عراق آرام و قرار و خواب و خوراک نداشت.

وی نگاه حاج قاسم را نگاهی الهی و متعالی دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی، تفکر و عمل و مشی و مرامش، نماد اعتدال، به معنای واقعی کلمه بود و معتقد بود باید چتر ولایت و انقلاب را بر سر همه گستراند و جذب حداکثری را راهبرد همیشگی خود کرد. 

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی، نماد تمام عیار شجاعت و نترسیدن از مرگ و خطر بود لذا باید این وجه از شخصیت او برجسته شود.

امام جمعه ساوه همچنین در خصوص تحول با انتخاباتِ پرشور و رقابتی افزود: کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج و مرج، و ناامنی» است. 

وی افزود: شکی نیست که هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد یا هرج و مرج یا مخدوش شدن امنیت اجتماعی و ملی است اما در مواجهه با مخاطراتی از این قسم، توسل به مشارکت مردم در قالب رژیم‌های انتخاباتی،‌ از سالم‌ترین و پایدارترین راه‌های پیشگیری است.

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه در کلام رهبری حل مشکلات کشور، به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد،گفت : با این تعبیر، انتخابات مشارکتی و رقابتی به عنوان وجه شاخص دموکراسی، نه فقط میزانی برای دسته‌بندی نظام سیاسی ایران، بلکه ابزاری برای گره‌گشایی از فروبستگی‌ها و حل مشکلات جاری،‌ هم در سطح مجلس شورا و هم در سطح مجلس خبرگان است.

وی گفت: دو ماه مانده تا موعد انتخابات مهم اسفند ماه و باید تمام مسئولان و صاحب منصبان و متنفذانی که می‌توانند اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات تأمین و تشدید کنند باید به شکلی ملموس و قابل رؤیت بر حجم کمی و کیفی اقدامات خود بیفزایند.

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: این اصول، ذیل راهبرد اساسی جذب حداکثری و دفع حداقلی به چشم خواهد آمد و فعالان سیاسی و عموم مردم به مشارکت قوی در انتخابات دلگرم و متقاعد خواهند شد. 

به گفته حجت الاسلام جعفر رحیمی اگر اراده‌ای برای اقدام و گوشی برای استماع باشد دور از دسترس نیست که اقناع ملی رقم بخورد و اشتیاق عمومی برای یک حضور آزاد و مشارکتی و رقابتی شعله بگیرد.

وی با اشاره به برخی ترفندهای دشمن برای مشارکت حداقلی گفت: برخی از مهم‌ترین ترفندهاى استکبار رسانه‌اى براى مشارکت حداقلى‌ برجسته‌سازى کلیدواژه تحریم انتخابات توسط رسانه‌هاى غربى و عبرى و عربى و بازنشر آن توسط برخى عناصر تجدیدنظرطلب در داخل ، القاء دروغین مهندسى انتخابات و مشخص‌بودن منتخب حاکمیت و بى‌اثر برشمردن راى مردم،  تحریف دلخورى مردم از عملکرد بد مدیران به قهر مردم از نظام، تسرّى ناکارآمدى و ضعف مسؤولان مختلف به ضعف و ناکارآمدى نظام اسلامى و تلاش براى هراس‌افکنى از به قدرت رسیدن نیروهاى انقلابى و القاى تصویر سخت و ناکارآمد از کاندیداهاى انقلابى است.

 امام جمعه ساوه با اشاره به برخی از مهمترین راهکارهاى مقابله با ترفندهاى دشمن‌ بیان کرد: کاندیداهاى انقلابى نباید وارد واکنش‌هاى عصبى و پاسخگویى‌هاى فرصت‌سوز شوند و با اخلاق و متانت به فرافکنى‌ها پاسخ دهند.

وی افزود: براى تحقق مشارکت پرشور شناسایى نقاط حاشیه شهرها، روستاهاى پرجمعیت، بافت‌هاى مستضعف‌نشین و حضور میدانى گروه‌هاى تبلیغى طلاب و دانشجویان انقلابى بسیار مهم است.

گفتنی است پیش از آغاز نماز جمعه امروز مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان مصلی امام علی (ع) ساوه برگزار شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619772

مهمترین اخبار ایران و جهان: