نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 12:34

اعتبارات کرمان باید افزایش یابد

استاندارکرمان خواستار افزایش اعتبارات استانی در راستای ایجاد زیرساخت‌ها، پروژه‌ها و مصوبات سفر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۲ بهمن‌ماه در نشست مشترک شورهای اداری، برنامه‌ریزی و گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با حضور داوود منظور معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: کرمان بزرگترین استان کشور است و این بزرگی، هزینه‌هایی را به استان تحمیل می‌کند که یکی از بزرگترین هزینه‌ها در زمینه هزینه جاده و راه است.

وی بیان داشت: کرمان در گره ترافیکی و ترانزیتی کشور است و برای جاده‌سازی و نگهداری جاده‌ها بار زیادی بر دوش استان است.

استاندار کرمان ادامه داد: آب اولین مشکل استان کرمان است و در کمیت و کیفیت آب مشکل داریم و این در شرایطی‌ست که پروژه‌های آبرسانی به استان آغاز شده است و امیدوار به تغذیه منابع مالی برای این طرح‌ها هستیم.

فداکار با اشاره به اینکه استان کرمان آخرین مقصد سفرهای رئیس جمهوری در دور قبل بود، افزود: در تخصیص اعتبارات سفر هم عقب‌افتادگی جدی داریم.

وی یادآور شد: استان کرمان در زمینه بهداشت و درمان هم نه تنها باید جمعیت استان را خدمت‌رسانی کند، بلکه سیستان و بلوچستان را هم باید پوشش دهد و نیازمند توجه ویژه در این بخش هستیم.

 استاندار کرمان ادامه داد: استان کرمان دارای ظرفیت‌های معدنی و صنعتی زیادی است که درآمدهایی برای دولت در حوزه مالیات و حقوق دولتی دارد و از محل مازاد درآمد استان به کرمان کمک شود زیر برای زیرساخت‌ها نیاز به کمک کشور داریم.

فداکار اظهار داشت: کار در استان با سرعت پیش می‌رود و ۸۶۸ پرژه با بیش از ۱۹ همت در دهه فجر جاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و تا پایان سال هم پروژه‌های بزرگی از جمله پروژه ۲۰ هزار میلیاردی مس و پروژه‌های فولادی را افتتاح می‌کنیم.

وی از عقب‌افتادگی استان کرمان در زمینه مسکن ملی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: تا عید نوروز ۱۰ هزار قطعه زمین در سراسر استان واگذار می‌شود.

فداکار افزود: ظرفیت بخش خصوصی استان کرمان بسیار خوب است و پروژه‌های مشترکی بین دولت و بخش خصوصی اجرا می‌شود.

استان‌ها را قوی کنید

در همین حال امام جمعه کرمان گفت: در بخش اقتصاد باید تلاش ها بر این باشد، کشور با قناعت و حرکت جهادی مستقل باشد و روی پای خود بایستد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی همچنین تولیدات و صادرات، گمرکات و مالیات را به عنوان مهمترین سرفصل‌ها برای دولت‌ها برشمرد و لازمه آن را قوی‌شدن استان‌ها ذکر کرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656828

مهمترین اخبار ایران و جهان: