نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 05:01

دلگرمی اوکراین به جت‌های دست دوم اف-16 برای مقابله با روسیه

در بحبوحه حملات هوایی روسیه، معاون وزیر دفاع اوکراین روز سه شنبه از ادامه آموزش خلبانان این کشور در انگلیس برای فراگیری پرواز با جنگنده «اف-16» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با نیاز مبرم اوکراین به سامانه‌های پدافند هوایی غرب برای مقابله با حملات سنگین هوایی روسیه، وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که آموزش پرسنل این کشور بر روی  جنگنده «اف-16» همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «الکساندر پاولیوک» معاون وزیر دفاع اوکراین گفت: «در حال حاضر خلبانان در ما آموزش زبان و پرواز مقدماتی  خود را در انگلیس ادامه می‌دهند.»

پاولیوک همچنین گفت که پرسنل پروازی و  مهندسان و هواپیما نیز در حال آموزش هستند.

دانمارک در اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که در ائتلاف بین المللی نیروی هوایی، همراه با هلند و آمریکا از اوکراین حمایت خواهند کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  با اذعان به برتری هوایی ارتش روسیه تاکید کرده که اوکراین باید دفاع هوایی خود را در خط مقدم و هم برای حفاظت از شهرها تقویت کند. زلنسکی در جریان گفت‌وگوی برخط با شرکت کنندگان در مجمع «جامعه و دفاع» در سوئد مدعی ثبات در جبهه‌ها شد.

رئیس جمهوراوکراین خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی در جبهه‌ها به سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارند تا روسیه را از توانایی کنترل آسمان و حملات هوایی به مواضع اوکراین محروم کند.

در رویدادی دیگر،«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز سه شنبه گفت که امیدوار است درنشست ناتو و اوکراین به فوریت کمک به پدافند هوایی این کشور برای دفع حملات هوایی ویرانگر روسیه اقدام شود.

کولبا گفت: «اول و مهمتر از همه، انتظار داریم که این نشست تصمیمات حیاتی را برای تقویت بیشتر قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین تسریع کند.»

شورای ناتو-اوکراین روز چهارشنبه در شهر «بروکسل» در واکنش به افزایش حملات اخیر روسیه به اوکراین نشست برگزار می‌کند.

به دنبال افزایش موج حملات هوایی روسیه، اوکراین از ائتلاف ناتو درخواست کرده جلسه‌ای برای بحث درباره کمک به دفاع هوایی این کشور برگزار کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632672

مهمترین اخبار ایران و جهان: