نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 10:12

بهره‌برداری از ۲۰ واحد صنعتی و معدنی در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در طول ایام دهه مبارک فجر، ۲۰ واحد صنعتی و معدنی به بهره‌برداری می‌رسد که برای احداث آنها ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:۲۰ واحد صنعتی و معدنی در شهرستان‌های سقز، سنندج، دهگلان، مریوان، بیجار، کامیاران، قروه و بانه در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند که زمینه ایجاد اشتغال برای ۳۱۷ نفر را فراهم می‌کنند.

وی بیان کرد: برای را‌ اندازی واحد‌های صنعتی در مجموع یک هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال و برای واحد‌های معدنی نیز یک هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته که تمام اعتبارات مورد نیاز آنها توسط سرمایه‌گذار تامین شده است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: واحدهای تولید اوراق فشرده چوبی، دی کلسیم فسفات و انواع کپسول آتش نشانی در دهگلان، واحد تولیدی ظروف فولادی و آهنی در مریوان، واحد تولیدی فیلم تک لایه پل‌ اتیلن ساده در سنندج و واحد تولیدی محصولات بتنی مسلح پیش ساخته در سقز از جمله این واحد‌های تولیدی است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته خلیقی، دو واحد صنعتی تولید انواع لوازم خانگی و واحد تولید ریسه شیلنگی نیز ۳ طرح دیگری است که در این ایام در شهرستان بانه  بهره‌برداری خواهند شد. 

وی یادآور شد: همچنین معدن طلای میرگه نقشینه، معدن مخلوط کوهی بغده کندی ۳، معدن سیلیس خاپوره دره، معدن مگنتیت یدا، معدن سیلیس بسطام، معدن مگنتیت چاغرلو و معدن سیلیس سوله در سقز در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین معدن مخلوط کوهی سیدان و معدن سنگ لاشه گلستانه در بیجار و همچنین معدن منگنز گشکی و معدن طلای زرزیما در کامیاران را از دیگر معادن قابل افتتاح در دهه فجر امسال در کردستان اعلام کرد. 

خلیقی اظهار داشت: همچنین ۳ پروژه بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معدن باریت شاه‌نشین مریوان، معادن سنگ مرمر قصلان قروه و معادن الوندقلی بیجار با صرف ۵۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647872

مهمترین اخبار ایران و جهان: