نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 09:26

بارش برف سراسر استان اردبیل را سفید پوش می‌کند

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی امروز سامانه بارشی قوی وارد استان می‌شود و با برقراری جریانات شمالی بارش برف سراسر استان را سفید پوش می‌کند.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، از امروز شاهد نفوذ سامانه بارشی فعالی به استان خواهیم بود؛ با توجه به تداوم جریانات جنوبی بارش‌ها در ابتدا به شکل باران است ولی به تدریج با شمالی شدن جریانات جوی از دمای هوا به شکل محسوسی کاسته شده و بارش برف تمامی استان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: رخداد مه و کاهش دید افقی، پایین آمدن ارتفاع کف ابر و اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان، وزش باد (تند تا گاهی نسبتاً شدید) و کولاک برف و لغزندگی و یخبندان معابر شهری و جاده‌ها از دیگر مخاطرات این سامانه‌ی جوی است.

به گفته کوهی با توجه به شدت بارش برف احتمال بسته‌شدن راه‌های روستایی و جاده‌های فرعی به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی وجود دارد؛ لذا از تردد در این جاده‌ها به ویژه طی ساعات شب خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به آمادگی لازم جهت انجام اقدامات کنترلی برای جلوگیری از شکستن درختان با توجه به حجم سنگین بارش برف، ادامه داد: رعایت توصیه‌های ایمنی در هشدار سطح نارنجی هواشناسی و هشدار کشاورزی سطح زرد اداره کل هواشناسی استان اردبیل به دستگاه‌های خدمت رسان و هم استانی‌ها تأکید شده است. 

کوهی تصریح کرد: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا طی روز یکشنبه (۲۴ دی) و ماندگاری هوای سرد در ساعات شبانه و صبحگاهی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۶ دی)، انجام اقدامات پیشگیرانه و مدیریت مصرف حامل‌های انرژی نیز توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: با خروج این سامانه قوی، از قبل ظهر روز دوشنبه جو استان پایدار توام با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635628

مهمترین اخبار ایران و جهان: