نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 14:23

مشاهده و ثبت یک گربه جنگلی در کازرون

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از مشاهده و ثبت یک گربه جنگلی در منطقه حفاظت شده ارژن وپریشان این شهرستان خبر داد و بیان داشت: این رویداد نوید بخش شرایط زیست امن و ایمن و مناسب برای گربه وحشی است .

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمدامین بیرامی  اظهار داشت: منطقه ارژن و پریشان به عنوان ذخیره‌ گاه زیست‌کره یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره یونسکو در شهرستان کازرون است که ذخایر ارزشمند گیاهی و جانوری دارد.

بیرامی در ادامه خواستار افزایش ضریب حفاظت از گربه وحشی در این منطقه شد و افزود: منطقه ارژن پریشان در بخش جنوبی رشته کوه‌های زاگرس و در شصت کیلومتری غرب شیراز قرار دارد. راه مهم ارتباطی فارس به استان‌های خوزستان و بوشهر از کنار آن می‌گذرد، لازم است خودروهای عبوری و رهگذرانی که از این مسیر می گذرند مراقبت بیشتری نسبت به احتمال ورود وحوش به بزرگراه‌ها و مبادی جاده ای داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با ذکر مشخصاتی از گربه وحشی ادامه داد : گربه‌های وحشی، دارای گوش‌هایی نوک‌تیز، با اندازه‌ای متوسط هستند. هر دو گونهٔ گربهٔ وحشی، از گربه اهلی کمی بزرگ‌تر هستند. طول بدن نَرها، ۴۳ تا ۹۰ سانتی‌متر، طول دم، ۲۳ تا ۴۰ و وزنی معادل ۵ تا ۸ کیلوگرم دارند. شهروندان و رهگذران با مشاهده این حیوان بدون آسیب رساندن به آن باید با ملاطفت و مهربانی با حیات وحش برخورد کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652128

مهمترین اخبار ایران و جهان: