نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 16:20

برگزاری«مانور وزارت نیرو در منطقه مرکزوجنوب»، چهارم بهمن در یزد

رئیس شورای انسجام بخشی شرکت‌های صنعت آب و برق استان یزد گفت: ششمین مانور تمرینی- آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب کشور به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ابوالفضل اسدی، ظهر امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان، با اصحاب رسانه، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست اعلام برنامه‌های اجرایی «مانور تمرینی- آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب» در استان یزد است.

وی زمان برگزاری این مانور را چهارم بهمن ماه عنوان کرد و افزود: در این مانور یزد به عنوان استان نیازمند یاری و شرکت‌ حوزه صنعت آب و برق استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، فارس، بوشهر، کهگلویه و بویراحمد به عنوان استان‌های یاری رسان تعیین شدند.

 مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با بیان این‌که منطقه چرخاب در استان به عنوان منطقه عملیاتی این مانور تعیین شده است، گفت: این مانور پیش از این در پنج منطقه کشور برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

رئیس مانور تمرینی- آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب، تصریح کرد: در استان یزد با بررسی‌های انجام شده مخاطرات مختلفی بررسی شده و با توجه به دو سیل سال گذشته در این استان، مخاطره سیل به عنوان محور اساسی مطرح و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

اسدی برنامه‌ریزی برای مخاطره ساعقه در نیروگاه‌ها را از دیگر محورهای برنامه‌ریزی برای این مانور استانی و ملی دانست و بیان کرد: مهمترین اقدام در این خصوص تدوین سناریو بود که سعی شده کارکردی واقعی داشته باشد.

وی مرتفع کردن مشکلات صنعت آب و برق در استان یزد را از جمله مهمترین رویکرد در تدوین سناریو لازم برای این مانور عنوان کرد و گفت: برای شش مانور بزرگ صنعت آب و برق کشور ۳۹ شرکت در استانهای مختلف کشور مشارکت داشته و دارند.

مدیرعامل برق منطقه ای یزد با بیان این‌که هر مانور متناسب با نیاز و زیست بوم هر منطقه برنامه‌ریزی و اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: این مانور در استان یزد صبح روز چهارم بهمن ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر اجرا می‌شود.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: برای این مانور ۱۸ ارزیاب از طرف وزارت نیرو در نظر گرفته شده است که از این تعداد، ۹ ارزیاب در حوزه ایمنی و ۹ ارزیاب کلیات مانور را کنترل خواهند کرد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643728

مهمترین اخبار ایران و جهان: