نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 11:26

درگیری پلیس ایتالیا با حامیان فلسطین

حامیان فلسطین در جریان تظاهراتی در ایتالیا به حضور غرفه داران صهیونیستی در روند برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی اعتراض کرده و با پلیس درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، معترضان ضد صهیونیست در ایتالیا پس از تظاهرات علیه غرفه‌داران این رژیم در نمایشگاه بین‌المللی جواهرات با پلیس درگیر شدند.

راهپیمایی از قبل برنامه ریزی شده معترضان مخالف رژیم صهیونیستی موجب شد تا پلیس ایتالیا با صدها نفر که بنرهایی در حمایت از فلسطین در دست داشتند در جریان نمایشگاه بین المللی جواهرات در شهر «ویچنزا» درگیر شود.

نیروهای پلیس ایتالیا علیه صدها معترض که بنرهایی با مضمون «فلسطین را آزاد کنید» و «بمباران غزه را متوقف کنید» در دست داشتند، از ماشین آب پاش استفاده کردند.

این اقدام در حالی انجام شده که بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ غرفه دار از تقریبا بیش از ۴۰ کشور جهان در این نمایشگاه که تنها یک روز از زمان افتتاحش می‌گذشت و تا سه شنبه هم ادامه دارد، حضور پیدا کردند و رژیم صهیونیستی نیز در این نمایشگاه غرفه داشت.

یک مقام ایتالیایی به خبرگزاری فرانسه عنوان کرده است که درگیری‌های اتفاق افتاده چندین کیلومتر دورتر از نمایشگاه اتفاق افتاده است و هیچ تاثیری بر روند برگزاری نمایشگاه نداشته است با این حال این مقام از ارائه اطلاعات در مورد حضور رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه خودداری کرد.

«جاکوما پوسامای» شهردار ویچنزا در انتقاد از اقدام معترضان حامی فلسطین در جریان این نمایشگاه عنوان کرده است: خشونت «هیچ توجیهی» ندارد و تظاهرات برای برقراری صلح و آتش‌بس از طریق به کارگیری خشونت، نوعی تناقض محسوب می‌شود.  

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه و طبق آمارهای رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، حملات بی‌امان هوایی و زمینی بی‌امان رژیم صهیونیستی در غزه تاکنون منجر به جان باختن حداقل ۲۴ هزار و ۹۲۷ هزار فلسطینی شده است که از این تعداد نزدیک به ۷۰ درصدشان زنان و کودکان فلسطینی بوده‌اند.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644372

مهمترین اخبار ایران و جهان: